Mitsubishi Outlander 2.0 2WD Comfort (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander 2.0 2WD Comfort |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 27.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Deze auto biedt ongelovelijk veel zitcomfort en binnenruimte. Weggedrag in de stad en op de snelweg uitstekend. Motor klinkt wat rauw als het gas er op gaat, maar niet storend te noemen.
Voor een SUV auto rijeigenschappen die overeenkomen met een ruim uitgevoerde stationwagon.
Drempels in Hilversum worden probleemloos genomen.
Smaken verschillen maar qua ontwerp een SUV die naar mijn idee het predikaat ’PC Hooftstraat trekker’ absoluut niet verdient.
Kofferbakruimte naar mijn idee niet overweldigend. Voor de rest kan ik geen punten van kritiek bedenken.
Prijstechnisch interessant want de auto van mijn voorkeur:de Subaru Forester, ligt ruim € 10.000,-- hoger in prijs.
PROBLEMEN
Geen problemen. Tot nu toe geen problemen met Mitsubishi ondervonden. In 6 jaar Mitsubishi 1 keer een accu, 1 keer een uitlaat en 2 keer een voorlampje vervangen. Na 100.000
We rijden nu ruim 2 weken met de Outlander en zijn ruim 500 kilometer verder. Het comfort is geweldig. Zowel in de stad als op de autoweg is het genieten.
Het verbaast me in hoge mate hoe gemakkelijk je door de stad manoeuvreert. Ook in de bochten bij op- en afritten van de snelweg gedraagt de auto zich uitermate goed.
Mitsubishi zie je niet zo veel meer op de weg. Maar zelfs van mensen die niet echt autominded zijn, krijgen we reacties van ’wat een mooie auto’. Persoonlijk moest ik even wennen, maar het zeker een auto die gezien mag worden.
Gisteren ter vergelijking naast een Huyandai Tucson geparkeerd. Vele euro ’s goedkoper, maar kwa afwerking toch veel minder. Het opzichtige plastic van de Koreanen
is aan mij niet besteed.
De Hyundai heeft daarnaast de uitstraling van een terreinwagen, terwijl de Outlander veel meer een SUV is.
Een kruising tussen een ruime stationwagon en een MPV heb ik het idee.
De kofferbak is niet echt overweldigend, maar de binnenruimte zowel voor als achter tref je niet in veel auto ’s aan. Van het weekend rijden we naar Frankrijk en ik denk dat het een comfortabele rit zal worden.
Later meer.
Met de VDO Dayton en het DVD systeem achterin zelden zo snel en comfortabel heen en weer gereden naar Frankrijk.
Terwijl ik achterin Peter Gabriel aan het bekijken en luisteren was, zette mijn vrouw flink vaart.
Mijn dochter zat leker naast haar moeder te babbelen en Truus (de navigator) wees de weg.
Ruim 3000 kilometer afgelegd en zeer te spreken over deze auto. Het benzineverbruik bij constant toeren rond de 140 km per uur, kwam uit op 1 op 11. In de regio ligt dat overigens maar iets hoger.
Het leefklimaat van de auto is ook prettig. Ik heb stellig het idee dat auto ’s door filtering of zo een prettiger binnenklimaat vertonen. Zonder airco aan werd het niet overdreven warm in de auto.
De capaciteit van de motor is voldoende om op de snelweg vlot in te halen.
De bagageruimte is een flink stuk ruimer dan van mijn vorige auto de Spacestar. Met een flinke coolbox aangesloten op de extra aansluiting achterin, bleef er redelijk wat ruimte over om de bagage op te bergen.
Overigens had naar mijn idee het bagagezeil hoger gemonteerd moeten worden, zodat er nog meer afgeschermde
kofferruimte beschikbaar zou zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.