Mitsubishi Lancer Evolution VIII (2004)

autoreview

Mitsubishi Lancer Evolution
Mitsubishi Lancer EvolutionMitsubishi Lancer EvolutionMitsubishi Lancer EvolutionMitsubishi Lancer EvolutionMitsubishi Lancer EvolutionMitsubishi Lancer Evolution

Signalement

UitvoeringLancer Evolution VIII
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf15.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Leuke auto om mee te rijden, keuk om mee te spelen!!

Stuurt makkelijk en vierwiel werkt super,

Wegligging is top, enorm stugge auto ook door de stugge Recaro stoelen. Niet echt een auto voor lange afstanden. Het onderstel is straf, en kan flinke klappen geven, je gaat echt om de hobbels heen rijden op den duur.
De versnellingsbak is kort maar ook stug, was wennen in het begin.
De Evo 8 is een erg snelle auto. Zelf heb ik de 280pk versie uit de VS.
Als je weinig rij ervaring hebt en teveel lef is de Evo een zeer gevaarlijke auto.
Op hoge snelheid wil de Evo bij het loslaten van het gas dwars gaan. De auto voelt licht aan maar is dat niet. Hij geeft je snel het gevoel dat alles kan, maar je kan hem ineens kwijtraken in te snelle bochten.

Goede banden zijn een absoluut vereisde anders wordt het schade. Altijd op het gas blijven met deze 4 wielaangedreven auto zodat je grip houd in bochten.
Remmen zijn okay maar hadden beter gekund. Teveel vermogen voor het remvermogen.

Het interieur is kaal, airco en een radio/cd speler is alles. Verder heb je ook niet nodig, deze auto is om mee te knallen en niet te toeren. Toeren doet ie voor geen meter. Het motor lawaai is vreselijk hard, normaal praten is er niet bij, alles rammelt en kraakt, in zijn 5 rijd de Evo met 100 km/h waardeloos. De auto moppert en wil toeren maken. Je zal snel weer naar ze 4 gaan om prettiger te rijden. De 5 is erg lang en het gat van de 4 naar 5 is groot. Dus vol gas naar zijn 5!

Filerijden kan ik ieder afraden, de koppeling is best zwaar, het stuur is alleen in hoogte verstelbaar en de stoelen zijn ook beperkt verstelbaar.
De Evo heeft een middenarmsteun diee alleen maar in de weg zit met het schakelen, helaas ook niet verwijderbaar of opklapbaar.

Het brandstof verbruik is fors. Ik blijf tanken.

De auto is dik om te zien, rijdt super, iedereen kijkt en denkt ’was dat nou?’ Altijd leuk, veel positieve reactie van medeweg gebruikers en autofans.
Absoluut een top staalje techniek, maar erg hoog tupperware gehalte van binnen en buiten, en persoonlijk vind ik het een speeltje voor korte duur. De Audi S3 is langer bij mij gebleven omdat deze simpelweg meer een allrounder was, ondanks minder vermogen. De Evo is een {te} duur speeltje maar een waar rally kanon die elke GT turbo rijder even om de oren slaat!!

PROBLEMEN

Motormanagement lampjes branden
Verschillende noodloops
Forge dumpvalve werkte volledig verkeerd op de motor en ging in noodloop.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.