Mitsubishi Colt CZ5 1.3 Invite (2009)

Mitsubishi Colt CZ5 1.3 Invite (2009)

UitvoeringColt CZ5 1.3 Invite
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2020

Van diesel naar benzine

Afscheid genomen van een fijn reisgezinsverhuiswagen een vw touran 2.0tdi en begonnen aan een nieuwe ervaring. Een auto die op benzine rijd. Nou allereerst is de auto verassend ruim. Wij hebben 3 kinderen 12,11,6 maar die zitten prima achterin. Verbruik schommelt tot dusver tussen de 14,5 en 16,2 (wwv 45 per dag) waarin ik nog geen verschil merk tussen E5 of E10. Zitpositie voor mij (1.96) is prima. Geluidsniveau binnen de auto scheelt wat db met de Touran maar je mag tegenwoordig toch niet boven de 100 uitkomen. De auto laat zich goed sturen en ligt prima op de weg. Als de auto koud is zit ie hoog in de toeren maar dat herken ik ook bij de Mazda Demio van mijn vrouw. Nog maar 3000 km ervaring maar toch al genoeg voor een eerste indruk. Ik lees eigenlijk geen ervaringen van andere Colt-rijders dat ze wat krakende geluiden horen bij langzaam rijden en drempels in de weg maar dit zal erbij horen.

Nu zoeken naar een 7 zits voor mijn vrouw. We neigen naar een Corolla Verso maar ik weet nog niet welke motor en automaat of handgeschakeld (heb nog even de tijd maar adviezen/tips/ervaringen zijn welkom)

Grote beurt en apk

Beste lezers,

Gisteren moest de apk keuring plaatsvinden gelijk maar een grote beurt erbij. Keuring was geen probleem en de airo ook gelijk een service beurt. 350 euro armer maar we kunnen nu weer een jaar door. Via ALi een middenarmsteun besteld om het comfort wat te verhogen en dat bevalt tot dusver goed en is zelfs een aanrader. Gebruik schommelt tussen de 1:15 en 1:18 met e10. Met e5 verneem ik geen verschil qua verbruik of gedrag van de motor. Geen problemen dus vooralsnog maar we zijn nog maar een klein jaartje bezig.

Wordt vervolgd

3,0