Mercury Grand Marquis LS (1996) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Marquis LS |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 146.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het is een waar genot, om in een grote Amerikaan te rijden. Hij zweeft over de weg. De hoge kosten aan benzine en wegenbelasting heb ik er graag voor over. Als ik vroeg in de morgen naar mijn werk rijd, dan zit ik in luxe te genieten, terwijl de rijst van de weggebruikers gestresst zit te doen in die kleine wagentjes. Ik rijd soms bewust een stukje om, als ik van mijn werk naar huis ga, om lekker een stukje te toeren.
Als je zelf niet kan sleutelen, dan moet je wel een dikke zak met geld hebben. Als er iets kapot gaat en je moet naar de dealer, raad ik je aan om even te gaan zitten, als ze je de rekening geven.
Ik heb nog al wat pech met auto’s. Dit is m’n derde Amerikaan en heb met alle drie, alleen maar reparaties gehad. Dat word je, op den duur, wel een beetje zat. Soms denk ik: Laat ik maar gewoon een Jap kopen. Maar als je dan weer je auto terug krijgt van dealer en hij rijdt weer perfect, verander je weer van gedachten.
PROBLEMEN
Van de Mercury Grand Marquis uit 1995 t/m 1998 zijn de manifolds (koeling) helemaal van kunststof. De Ford fabriek heeft in Amerika een rechtzaak aan z’n broek om dit kosteloos te vergoeden. Maarja in Nederland kun je wel fluiten naar je centen. Ik heb het bij de dealer geprobeerd te verhalen, maar die wil van niets weten.
Kosten: 2250 Euro
Tevens bougies en kabels vervangen. Toen bleek de luchtsensor ook defect.
Kosten: 900 Euro
Over de auto zelf, kan ik geen nadelen noemen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.