Mercury Grand Marquis LS (1996) #2

autoreview

Mercury Grand Marquis LS (1996)

Signalement

UitvoeringGrand Marquis LS
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf146.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een waar genot, om in een grote Amerikaan te rijden. Hij zweeft over de weg. De hoge kosten aan benzine en wegenbelasting heb ik er graag voor over. Als ik vroeg in de morgen naar mijn werk rijd, dan zit ik in luxe te genieten, terwijl de rijst van de weggebruikers gestresst zit te doen in die kleine wagentjes. Ik rijd soms bewust een stukje om, als ik van mijn werk naar huis ga, om lekker een stukje te toeren.
Als je zelf niet kan sleutelen, dan moet je wel een dikke zak met geld hebben. Als er iets kapot gaat en je moet naar de dealer, raad ik je aan om even te gaan zitten, als ze je de rekening geven.
Ik heb nog al wat pech met auto’s. Dit is m’n derde Amerikaan en heb met alle drie, alleen maar reparaties gehad. Dat word je, op den duur, wel een beetje zat. Soms denk ik: Laat ik maar gewoon een Jap kopen. Maar als je dan weer je auto terug krijgt van dealer en hij rijdt weer perfect, verander je weer van gedachten.

PROBLEMEN

Van de Mercury Grand Marquis uit 1995 t/m 1998 zijn de manifolds (koeling) helemaal van kunststof. De Ford fabriek heeft in Amerika een rechtzaak aan z’n broek om dit kosteloos te vergoeden. Maarja in Nederland kun je wel fluiten naar je centen. Ik heb het bij de dealer geprobeerd te verhalen, maar die wil van niets weten.
Kosten: 2250 Euro
Tevens bougies en kabels vervangen. Toen bleek de luchtsensor ook defect.
Kosten: 900 Euro

Over de auto zelf, kan ik geen nadelen noemen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.