Mercedes-Benz SLK 350 (2004)

autoreview

Mercedes-Benz SLK
Mercedes-Benz SLKMercedes-Benz SLKMercedes-Benz SLKMercedes-Benz SLKMercedes-Benz SLKMercedes-Benz SLKMercedes-Benz SLKMercedes-Benz SLKMercedes-Benz SLK - interieurMercedes-Benz SLK - interieurMercedes-Benz SLK - interieurMercedes-Benz SLK - interieur

Signalement

UitvoeringSLK 350
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Als je 7 jaar een SLK 230 (oud model, 4 cilinders met kompressor, 4-traps automaat) gewend bent geweest, weet je niet wat je overkomt als je voor de eerste keer in een SLK 350 (nieuw model, 6 cilinders, 7-traps automaat) stapt. Uiteraard zit er een fors verschil tussen de vermogens van beide SLK’s (75 pk/70 Nm) dus op dat punt wint uiteraard de 350 met een sprint van 0-100 km/u die
gelijk is aan die van een Porsche 911 Carrera II met hetzelfde bouwjaar: 5,5 seconden, fenomenaal....

Maar dan het weggedrag: regelmatig kwam je in tests van het eerste SLK model de kritiek tegen dat hij een nogal vage besturing had. Ik moet toegeven dat daar altijd wel een kern van waarheid in heeft gezeten, maar storend was het nooit, getuige het feit dat ik in het oude model 7 jaar toch met veel plezier heb gereden. Dit ’vuiltje’ heeft MB bij het nieuwe model volledig weggewerkt ! Ik heb nog nooit in een Porsche 911 gereden, maar wel een paar keer in een Boxster. Naar mijn mening benadert het weggedrag van het nieuwe model SLK de rijkwaliteiten van de Boxster akelig dicht en dat zegt toch iets...

En dan de ’looks’... elke keer dat ik naar de auto kijk geniet ik er van, in ieder geval veel meer dan ik bij het oude model deed. En wat ik bij het oude model af en toe een keer had en bij het nieuwe mode bijna elke week (ongelogen!) positieve reacties van volstrekt wildvreemde mensen...... jongeren, ouderen, mannen, vrouwen ..... er zijn blijkbaar meer mensen die het een mooie auto vinden: toch leuk, maar af en toe wel een beetje vreemd: ik weet niet altijd hoe ik moet reageren. Helemaal niet als de kap eraf is... dan zit ik vaak met mijn mond vol tanden... wat moet je dan zeggen? Ik knik dan altijd maar even met een ietwat verlegen glimlach.... en dat voor iemand die nooit verlegen is.. een leermoment..

Maar als ik dan weer gas geef, die donkere grom van de V6 hoor en de geweldige 7-traps automaat zijn werk (nauwelijks) voel doen, dan ben ik binnen enkele seconden weer Bokito (inwendig wel te verstaan;))

Met een gangetje zonder kap over een weggedeelte met inderhoofdjes? Geen kraakje! Het enige dat je hoort is het bandengeruis en het donkere geluid van de V6. Wat een klasseauto!

PROBLEMEN

Geen noemenswaardige !

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.