Mercedes-Benz S 320 CDI Lang Prestige Plus (2007)

autoreview

Mercedes-Benz S 320 CDI Lang Prestige Plus (2007)

Signalement

UitvoeringS 320 CDI Lang Prestige Plus
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik rij als chauffeur sinds half september in deze auto.
Wij hebben hem nieuw aangeschaft dmv lease.
Hiervoor hadden wij een BMW 530D aut. maar omdat wij vaak met meerdere mensen onderweg zijn wilden wij een grotere auto hebben en is de keuze op de Mercedes S klasse gevallen. De keuze ging tussen de S en een Lexus LS460. Dit omdat de S prijstechnisch interressanter is. (dealer korting/ diesel/ verbruik/ leaseprijs)
Omdat we toch bezig waren en het prijsverschil (relatief) niet veel hoger is hebben wij voor een lange versie gekozen.

Wij hebben er inmiddels 8000 km op staan en ik moet zeggen dat het een heerlijk rijdende auto is die veel comfort biedt (uiteraard) en heel rustige rijeigenschappen heeft. In vergelijk met de BMW is deze veel comfortabeler te rijden en is alles beter te doseren zoals optrekken en remmen. De BMW wilde nogal eens bijterig zijn.

Zoals gezegd hebben wij de lange versie met als optie pakket de Prestige plus met aanvullend het panoramadak, lichtpakket interrieur, digitenne, electr. verst. achterbank, airco achter, alle zitplaatsen verwarmd en geventileerd en electr. sluitende kofferbak.
Al deze luxe maken hem echt een auto waar je niks meer in te wensen hebt.
We hebben echter wel gekozen voor een Brabus Powerkit Pro D6 versie III.
Deze levert 37 pk meer (nu 272) en 50 Nm. meer koppel (nu 590) bij een lager toerental.(1600 to 2800 rpm)
Dit maakt dat de auto net even wat meer pit heeft bij inhaal acties en een wat meer levendiger indruk maakt.
Wij doen gem. 4 jaar met een auto maar dat zal zeker geen probleem geven gezien de luxe en comfort.

Wij hebben de auto aangeschaft bij Stern auto in Amsterdam Zuid Oost en zijn zeer goed ontvangen en begeleid met de aanschaf. Heel vriendelijke en bekwaam personeel die je heel prettig helpen als je vragen hebt over wat dan ook.

Het verbruik lag voor de powerkit toegvoeging op 1:9.5.
Sindsdien heb ik nog niet veel vergelijkings materiaal dus daar kom ik later terug.
Verbruik is inmiddels na 18.000km marginaal minder. nu denk ik 1:9.6.
Ondanks de powerkit.

Bij de waarderingen heb ik voor de prestaties een oordeel gegeven op basis van de standaard motor, voor de betrouwbaarheid en de gebruikskosten heb ik een schatting gedaan omdat het te kort is om een eerlijk oordeel te geven dus daarover later meer.

PROBLEMEN

half september 2007: Aanschaf met 0 km.
15 oktober 2007: Plaatsing powerkit Brabus
22 oktober 2007: 8000 km op de teller en geen problemen.
22-01-2008: Inmiddels staat er nu meer dan 18.000km op de teller en nog steeds zijn we dik tevreden. Geen noemenswaardige problemen anders dan een storend klepje van de airco die de stand van de klep regelt die de lucht de goede kant op stuurt.
Dit is snel en vakkundig verholpen door de dealer en verder prima in orde.
Nog steeds een dijk van een auto met veel (brabus)power.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.