AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mercedes-Benz GLA 200 Business Solution AMG (2020)

autoreview

Mercedes-Benz GLA 200 Business Solution AMG (2020)

Signalement

UitvoeringGLA 200 Business Solution AMG
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf23 km
KM-stand laatst23 km
Lezerswaardering: 44%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

van Kia Sportage naar Mercedes GLA

  • 23 km

Na 8 jaar in een Kia Sportage te hebben gereden was het tijd voor wat anders.
Destijds was de Kia een enorme stap vooruit t.o.v, onze Seat Cordoba, maar nu de Kia de leeftijd van 10 jaar heeft bereikt en wij er nog een mooie inruil prijs voor terug kregen (dit zegt ook wel wat over het merk Kia) vonden wij het wel weer leuk om naar een nieuwe auto uit te kijken.
En dan gaat de zoektocht beginnen, blijven we Kia rijden (we hebben toch wel veel plezier van deze auto gehad) of gaan we voor een ander merk.
Wel moest het dit keer een automaat gaan worden i.p.v een hand geschakelde.
Eerst maar weer een proefrit gemaakt in de nieuwe Sportage, wat een lekkere auto stukken beter dan het model waar wij in reden.
Een beter onderstel, een mooier interieur kortom een beter model dan dat van ons.
Maar ja ondanks een nieuw interieur blijft de buitenkant onderhand hetzelfde en dat wilde wij nou ook weer niet, je wilt toch wel dat je kunt zien dat je een nieuwe auto hebt.
We wilden toch wel graag een suv blijven rijden dus verder daar naar gezocht.
Gekeken bij een Citroen C5 Aircross, maar hoewel het aan de buitenkant geen gekke auto is vind ik hem van binnen minder, ook zaten de stoelen niet lekker deze vond ik te vlak en te kort (ik ben namelijk 1.90mtr) en wil graag goede ondersteuning van mijn benen, en na een kort proefritje (auto rijd wel comfortabel) viet deze af.
Proefrit gemaakt in een VW Tiguan, Skoda Kodiak en een
Seat Ateca.
Maar wat mij erg tegenstaat is dat (zeker de VW en de Seat) erg veel op elkaar lijken en het interieur ook aardig hetzelfde is.
Rijden doen ze alle 3 niet slecht en ik denk ook zeker niet dat het slechte auto's zijn (zeker de Skoda verraste mij wel) maar ik hou wel van een auto die geen 13 in een dozijn is en dat vind ik met de VAG auto's dus wel.
Toen gekeken bij het wat duurdere segment BMW, Audi en Mercedes.
Begonnen bij de BMW X1 en X2, beide auto's reden super goed alleen vond ik het jammer dat de X1 al een wat gedateerd interieur heeft alle nieuwe auto's hebben van die mooie schermen tegenwoordig en zo'n hoge pook in het midden vind ik ook geen gezicht.
Zo'n pook had de X2 ook maar ik vind het uiterlijk hiervan wel heel mooi (mooier dan de X1) alleen is de ruimte achterin nihil en ook het scherm vind ik niet zo heel mooi.
Toen gekeken bij een Audi Q3.
Het interieur vond ik hier mooier van dan bij BMW, ondanks de ook hierbij aanwezige hoge pook.
Ook deze auto bleek na een proefrit lekker te rijden dus maar even aan de tafel gezeten om te onderhandelen.
Met de verkoper besproken wat ik er graag op wilde hebben en na het horen van het restbedrag was ik nog net niet van m'n stoel gevallen.
Wat een prijzen vragen ze bij Audi zelfs voor een ventieldopje betaal je honderden euro's extra.
Bij Audi kreeg ik ook eens het minste voor mijn Kia terug dus ook deze viel dus af.
Als laatste dus naar de Mercedes garage om een kijkje te nemen bij de GLA.
Ik had hier ook al het een en ander over gelezen en een aantal foto's voorbij zien komen (vond het toen al een mooie auto) maar in het echt vond ik hem nog mooier dus maar een proefrit gemaakt.
Ik kreeg de GLA 200 mee (jawel de met Renault samen ontwikkelde 1.3 met 163PK) en had over de motor al veer gelezen en gehoord.
De een vond het een fijne motor de ander vond het helemaal niets.
Na achter het stuur te zijn gekropen (en nog geen meter gereden te hebben) was ik al helemaal weg van het interieur, wat een mooi scherm en die luchtroosters ook de Sfeerverlichting was helemaal geweldig.
De stoelen voelde goed aan en het stuur lag lekker in de hand, ik trok de deur dicht en was verbaasd hoe stil het was.
Tijd om een stukje te rijden.
Het viel me op hoe rustig de motor liep, met rustig rijden hoor je de motor bijna niet

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz GLA

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren