Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (2004) #4

autoreview

Mercedes-Benz E-klasse Combi
Mercedes-Benz E-klasse CombiMercedes-Benz E-klasse CombiMercedes-Benz E-klasse CombiMercedes-Benz E-klasse CombiMercedes-Benz E-klasse CombiMercedes-Benz E-klasse CombiMercedes-Benz E-klasse - interieurMercedes-Benz E-klasse - interieurMercedes-Benz E-klasse - interieurMercedes-Benz E-klasse - interieur

Signalement

UitvoeringE 320 CDI Avantgarde Combi
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf220.000 km
KM-stand laatst320.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Perfecte combi

  • 320.000 km

Na jaren bmw gereden te hebben ben ik eigenlijk door het gedrag van de dealers bij mercedes gaan kijken. Mijn 740i was na jaren redelijk trouwe dienst op, en als je niet je stropdas omdoet wanneer je een bmw showroom inloopt word je niet serieus genomen en niet terug gebeld. Ook goed, dan maar een ster.
Zodoende op de terugweg van vakantie, nadat de airco er mee opgehouden was, bij ASV in Veghel beland. Auto Jorg verhandelt daar de krenten uit de gebruikte mercedes pap, beiden naast elkaar gelegen. We waren er snel uit, een dealer onderhouden E320cdi avantgarde station. Zwart leer, full nav, af fabriek trekhaak en nog wat handige opties.
De auto heeft zich de afgelopen 3 jaar en 100dkm goed gehouden. Wat standaard dingen als banden en remschijven zijn uiteraard vernieuwd. Verder achter schokbrekers, een sleepring onder het stuur(richtingaanwijzer ging niet meer vanzelf uit) en 2x iets van de voorophanging.
De auto is de perfecte combi van ruimte snelheid en verbruik. Meestal een langdurig gemiddelde van 6.5 a 6.7/100. Op een rustige lange rit ook wel 4.8/100 gezien. Verder kon er voor 2 weken vakantie spullen in(4pers) én mn mountainbike (wel de wielen eruit) en had ik zelfs nog zicht in de binnen spiegel.
Omdat ik geregeld met een kar reed heb ik uiteindelijk de auto laten tunen bij Scholtmeijer. Grote vergissing...., maar dat is achteraf. Hij reed idd beter, pikte veel beter op in de toeren, schakelde na een rotonde niet meer ineens terug . Maar kreeg ook een aantal keren noodloop. Bij uitlezen bleek de turbodruk te hoog geweest te zijn. Scholtmeijer gebeld, en het lag uiteraard volgens hem niet aan de tuning. Na een drukke tijd, veel gereden, en eigenlijk geen tijd voor die onzin er te weinig aandacht aan besteed. Een aantal keren wel gebeld, niet terug gebeld, geen antwoord, aan het lijntje gehouden. Nul service, een bijna vijandige houding. Zo kwam de dag dat ik dacht...hmmmmm, hij klinkt wel vreemd... En jawel, lagerschade. Maar besloten om over te stappen naar een w212.
Conclusie, super ruime comfortabele en zeer zuinige auto. Onderhoud is niet goedkoop, maar na jaren onderhouds gevoelige bmw's was dit een auto die gewoon van beurt naar beurt reed zonder tussentijdse problemen. Maar tunen, nee. En als, dan helemaal nooit bij Scholtmeijer in Westerbork!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.