Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID (2013) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | E 300 BlueTEC HYBRID |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 41.250 km |
KM-stand laatst | 179.983 km |
Wel zo zuinig,,.
- 162.750 km
De fijnste auto ever! Dat is de conclusie van ruim 2 jaar en ruim 120.000 kilometer rijden in deze Mercedes Benz E300 Bluetec Hybrid Diesel.
Een enorm zuinige auto die tegen zeer lage kosten je iedere dag weer verwend. Zodra de deur open gaat zegt de Benz tegen je: "Kom, ga lekker zitten op je heerlijk ruime zetel, dan breng ik je ergens naar toe". Waar je altijd uitgerust en vrolijk aankomt. Of je nu 100 km rijdt, of 1.300 km. Je stapt altijd ontspannen uit, klaar om iets te gaan doen.
Mijn gemiddelde verbruik over de eerste 100.000 km was circa 5,2 liter de 100 kilometer. Toen sprong de 2e "dagteller" weer naar "0". Daar staan nu weer 21.000 km op en het verbruik is nu nog maar 5,0 liter de 100 km. Of te wel 1 op 20. Ja, de motor is eindelijk ingereden na 100.000 km. En dat met een 1.700 kilo zware E-klasse!
Ik rij op cruise control altijd zo'n 105 - 110 km/p.u. met deze Benz. Heerlijk ontspannen, lange afstanden afleggend en luisterend naar goede muziek dankzij de prima stereo. Klimaatregeling in 3 zones (2 voor, 1 achter) en lekker stil dankzij de prima isolatie.
De beurtjes zijn er eens in de 25.000 km en daar heb ik er nu 4 van gehad. De grote beurten niet duurder dan € 800,00, de kleine zo rond de € 350,00, iets dat me met mijn Volvo's die ik eerst reed nooit lukte.
Ik heb een storing gehad in de antenne in de achterruit en die is keurig door de Mercedes Dealer Ruttchen vervangen binnen de garantietermijn. Een leuke garage die bij 2 van de 4 beurten mij verraste met gratis gereedschap wat nog onder motorkap lag.
De auto heeft maar één nadeel, hierna wil ik weer een Benz. Met een kilometrage van zo'n 50 tot 60 duizend kilometer per jaar is dit comfort met een grote C. En tegen een kostprijs die niet te evenaren valt voor zo'n luxe sedan. Auto zit goed vol met mooie opties, alleen een memoryfunctie zou fijn zijn op de stoelen.
Ik tokkel nog even door met deze verguisde diesel in de wetenschap dat het bijna niet schoner kan dan dit. De overstap naar de komende klasse 7 hybride diesel zit nu in mijn hoofd, ik wacht tot de eerste betaalbare occasions komen. Dus nog zo'n 120.000 kilometer schat ik in te gaan met deze diesel.
Blijft bijzonder
- 177.902 km
Door Corona is het aantal kilometers sterk teruggelopen. En door de 100 km/u het verbruik ook! Ik rijd nu zo’n 1 op 21. Dit met een 7 jaar oude hybride diesel die richting de 200.000 kilometer gaat. Het is een Mercedes dus je weet dat het blok nu eindelijk is ingereden...
Binnenkort de 6e beurt en benieuwd of deze boven de 800 euro uitkomt. Dat zou dan de duurste ooit zijn bij deze auto.
En toch eruit, omdat het kan!
- 179.983 km
Ja ik verwachtte een duurdere beurt. Die viel dus weer goedkoper uit. Slechts € 674,00 voor een grote beurt. Maar ja, ik rij er al 140.000 km mee dus AutoScout24 maar eens afgestruind. Vind ik me toch een mooie CLS250d met Euro6 norm en maar 45.000 kilometer. Voor een uitermate scherp bedrag. Laat ik het zo stellen, iedere gereden kilometer leidde tot een afschrijving van € 1,10!!! Reken maar uit wat ik dan moet betalen.
En Stern Veenendaal bood een erg mooi bedrag voor mijn Benz omdat die volledig MB-dealer onderhouden is. Dus in volle ratio besloten deze geweldige auto in te ruilen.
Nu nog 1 tot 3 weken rijden met de E-klasse die straks in prima conditie te koop zal gaan komen. Mogelijk zelfs bij Stern zelf.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.