Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Sport (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | CLK 230 Kompressor Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 180.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na met plezier in een 200E te hebben gereden, toch tijd voor wat anders.
Ik kon mijn CLK 230 Kompressor voor weinig (3 tot 4000 euro goedkoper) kopen bij een dealer in Dronten.
Heb er geen spijt van gehad, de vorige eigenaar heeft deze auto goed onderhouden bij officiele Mercedes dealers. De auto heeft de volgende opties
-ASR
-Automaat
-Regensensor
-4 airbags
-Electrische bestuurders stoel
-Airco
-Navigatie systeem ( vdo dayton van vorige eigenaar)
-Sport onderstel
En ben vast nog wel wat vergeten.
Het benzineverbruik in deze auto is echt schrikken na 380 kilometer moet je tanken, dat is heel wat anders dan 530 kilometer (200E).
De auto zelf is heerlijk om in te rijden, al heeft de vorige eigenaar heel wat gekken dingen in deze auto uitgespookt. Zo is het deurpaneel aan mij kant voor de helft los (denk door inbouw speakers) en de hemel zit wat losjes aan de achterkant. Gelukkig kunnen deze dingen snel gemaakt worden.
Nog over de kosten 1 liter motorolie voor deze motor kost 17 euro, niet dat je het nodig hebt maar voor noodgevallen altijd handig.
De automaat schakelt feilloos, en heeft een geweldige kickdown de topsnelheid van 235 wordt makkelijk bereikt.
De asr in deze auto is goed, grijpt snel in iets wat vaak moet gebeuren bij een kickdown.
PROBLEMEN
Heb deze auto vanaf juli, problemen zijn er niet alleen mijn deurpaneel en mijn plafond moeten vast gezet worden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.