Mercedes-Benz CLA 180 (2015)

autoreview

Mercedes-Benz CLA 180 (2015)

Signalement

UitvoeringCLA 180
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

CLA 180 AMG Line (2015)

Halverwege 2015 ben ik van werknemer naar zelfstandige overgestapt en zocht ik een vervanger voor mijn BMW 1 serie leasingwagen. Na een offerte voor opnieuw zo'n 1-serie te hebben laten maken, toch maar eens bij Mercedes gaan kijken en onmiddellijk verliefd geworden op de CLA AMG line die bij de dealer stond.

Qua maandbedrag voor de financiele renting was er nauwelijks verschil tussen de BMW en de Mercedes en die CLA leek me toch net wat groter, net wat mooier en net wat meer auto voor z'n geld dan die BMW.

Uiteindelijk gekozen voor een 180 benzine, mét AMG Line en een business pakket. Ondertussen rijd ik er nu bijna 2 jaar mee rond, dus ik kan denk ik een goed beeld geven van deze wagen.

Het eerste wat aan de CLA opvalt is natuurlijk zijn looks. Of hij helemaal tijdloos is, ben ik nog niet echt van overtuigd, maar ook in 2017 in mijn berggrijs met de AMG Line vind ik het nog steeds best een knappe auto. En ook het interieur is nog steeds erg mooi. Enigste minpuntje daar is het scherm, dat wel net iets mooier had gepositioneerd kunnen worden. Maar de knappe sportzetels, het dashboard en de gebruikte material zijn sowieso top.

Qua rijden ben ik persoonlijk iets minder enthousiast over de CLA en dat heeft zowel te maken met de motorisering als de rijbeleving. De 180 benzine heeft 122 pk en is niet geheel slecht, maar heeft enorm weinig pit in de lagere toerentallen. Eens je op weg bent en je houdt het toerental wat hoger, valt er mee te leven maar vertrekken vanuit stilstand doet vaak pijn. Als je voor de benzine gaat, is mijn ogen de 200 toch veel meer aan te raden.

En dan de rijbeleving: tja, ik mis een beetje gevoel tijdens het rijden, de wagen die via het stuur en de stoel doorgeeft aan zijn chauffeur wat er gebeurd. Het is ook een voorwielaandrijver, maar ik denk gewoon dat de Mercedes - ook al is de CLA bewust sportiever afgesteld - veel meer op comfort gericht is dan op echt rijplezier. Vermoedelijk wekt de CLA's agressieve uiterlijk een verwachting op die de wagen althans in deze uitvoering niet echt kan waarmaken.

Zou ik nog opnieuw voor Mercedes kiezen? Ik vermoed van niet. Zou ik hem aanraden? Allicht wel, zeker voor rijders die minder belang hechten aan de eigenlijke rijbeleving maar vooral met veel gemak in een mooie omgeving van A naar B willen.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz

Arval
Mercedes-Benz A 180 Business Line (5D/7A)
€ 562
 
Arval
Mercedes-Benz B 180 Business Line (5D/7A)
€ 572
 
Arval
Mercedes-Benz GLB 180 Business Line (5D/7A)
€ 734
 
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLA 180 Business Line (5D/7A)
€ 752
 

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens