Mercedes-Benz C 220 Diesel Elegance (1997) #2

autoreview

Mercedes-Benz C 220 Diesel Elegance (1997)

Signalement

UitvoeringC 220 Diesel Elegance
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf126.000 km
KM-stand laatst179.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na 2 jaar en 53.000 km verder

  • 179.000 km

Aanschaf en rijden:
2 jaar geleden heb ik deze Mercedes C220 D Elegance aangeschaft en heb nu 53.000 kilometers achter de rug. Ik heb hem aangeschaft met 126.000 km op de teller (gecontroleerd via NAP en stand was Okee). Het is een comfortabele auto met een voor mij goede binnenruimte. Alleen nu de kids groter worden (13 & 16) merk je wel dat de ruimte achterin krap begint te worden.
Met optrekken is het geen snelheidswonder, maar dat hoeft voor mij ook niet. Eenmaal op snelheid gekomen schakel je cruisecontrole in en zoef je heerlijk over de snelweg.
Het gemiddelde verbruik ligt bij mij tussen de 1:14 en 1:15. Dit is voor een diesel zonder alle hulpmiddelen van de moderne diesels een heel mooi verbruik. Olie verbruiken doet hij niet.
Jammer is wel dat het stuur niet verstelbaar is, maar dit wordt grotendeels opgevangen door de ruime verstelmogelijkheden van de stoelen die ook nog eens een keer prima zitten.
Bij 120 km/h draait de motor zo'n 3200 omw./min. en bij 140 km/h 4000 omw./min. In dit toerengebied is het interieurgeluid goed en dat is mede te danken aan de algehele isolatie. Van windgeruis heb je evenmin last. De hoogste kruissnelheid die ik gereden heb is 170 km/h. 1:14 is dan niet meer haalbaar!

Onderhoud:
Naast het normale onderhoud zijn in 2008 nieuwe brandstofslangetjes gemonteerd op de motor (retourleiding). Dit viel onder de garantie.
In 2009 zijn er 4 nieuwe banden onder gekomen, zijn de remblokken (voor en achter) plus schijven aan de voorzijde vervangen, is er een nieuw rubberblok op de aandrijfas gezet.
In 2010 is de bakolie vernieuwd (i.v.m. het schokken tijdens het terugschakelen) en is de airco gerepareerd. Niet echt schokkend allemaal.

Helaas zijn er wel wat minpuntjes:
•Als de automatische bak koud is dan schokt bij het terugschakelen van de 2 naar de 1. Is de bak eenmaal warm dan is het probleem, op een sporadisch schokje na, verdwenen.
•De airco (handbediend) is er nu voor de 2x mee opgehouden. Bij de eerste keer zat er teveel vloeistof in het systeem?!? Nu moet hij dus weer nagekeken worden.
•En, het roestduiveltje heeft toegeslagen. Roest zit in de randen van de wielkasten en op de hoeken van de deuren en achterklep. Helaas is dit een euvel van Mercedes. Na 2000 is dit weer beter geworden. Misschien laat ik dit nog overspuiten, maar dat hangt van de kosten af.

Al met al vind ik het een fijne auto, alleen jammer van de minpuntjes.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.