Mercedes-Benz C 220 Diesel Classic (1995)

autoreview

Mercedes-Benz C-klasse

Signalement

UitvoeringC 220 Diesel Classic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf165.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ik rij voor mijn plezier al meerdere jaren in een Mercedes. Het zijn alleen prive kilometers (inclusief Woon Werk verkeer) Dat komt neer op 30.000 km per jaar. In het verleden waren dit allemaal wat gedateerde auto's. Welke door mij zelf ook voor het grootste deel werden onderhouden. Ik heb daar altijd zeer veel plezier aan beleeft. Dan koop je op een bepaald moment een wat jongere mercedes, omdat de tijd voor het zelf onderhouden van de auto er (tijdelijk) niet is. Dat wordt dus op dat moment een C220 Diesel van Plm. 8 jaar oud met een nette (echte) Km. stand van 165.000 kilometers. Nou daar kan ik wel een aantal jaren mee vooruit als ik dat afspiegel aan de hand van de ervaring welke ik met voorgaande mercedes modellen heb opgedaan. De auto staat er bij aankoop netjes bij en de garage heeft hem ook perfect afgeleverd. Maar dan komt het, Hierna volgt een opsomming van de kleinere en de grotere hobbels welke ik in de afgelopen jaren ben tegengekomen met de auto.
1) Een lekke koppakking dankzij de APK roetmeting.
2) Er zit inmiddels al we de derde of de vierde nieuwe dynamo
in.
3) De lampjes in het daschbord houden het gemiddeld een maand of
drie uit, gelukkig gaan ze niet allemaal tegelijk kapot.
4) Op en bepaald moment is er aan de bestuurders kant geen goed werkende binnenverlichting meer. En ook de binnenverlichting handmatig bedienen werkt ook niet, dit probleem 2 maal laten repareren voor per keer alleen al 150.00 euro aan materiaal kosten. En toen het probleem voor de derde maal de kop op stak heb ik het maar gelaten voor wat het was.
De minder prettige bijkomstigheid is dat hierdoor ook de verklikker van de koplampen bij het uitstappen het niet doet. (alles went)
5) De auto is twee maal in de garage geweest omdat de bovenste veerschotel (1 x Links en 1 x Rechts) van de voorveren er afgeroest waren. En dan blijkt dat de mercedesdealer deze dingen gewoon op voorraad heeft liggen.?? En met de mededeling dat het onderdeel met een zeer hoge freqentie wordt verkocht.
6) Er zit al een langere periode een los kontact in het daschbord wat zich in het begin alleen voordeed op het moment dat het in nederland wat kouder werd, dus in de winter. Dat is wel even schrikken als daadwerklijk alle lamjes op het daschbord gaan branden en de toerenteller meer lijkt op een jojo dan op een toerenteller. En naar mate de tijd vordert wordt de freqentie van dit vreemde fenomeen steeds hoger en dat houd in de ik op dit moment bijna geen rit meer rijd zonder dit probleem.
7) De auto word door mij minimal elke twee weken handmatig gewassen. In zo'n doe het zelf wasbox. En minimaal 2 maal per jaar in de was gezet. Maar dan heb je ook wat. Maar als er dan naar verloop van tijd her en der aan de auto toch de nodige roestvorming ontstaat dan zakt je en beetje de moed in de schoenen. De roestvorming is beduidend meer dan alleen steenslag. De dorpels, de onderrand van de portieren, de randen van de wielkasten, en op de spatborden gewoon op het volle plaatwerk. En dan lees je in de andere reviews dat je gelukkig niet de enigste bent met dit probleem. (Een schrale troost)
8) Het komfort en het rijplezier van de auto is nog altijd goed te noemen. Het enigste minpunt wat ik ervaar op het moment dat ik zelf niet achter het stuur zit, is het gegeven dat de bijrijdersstoel ondanks een verhogingset van 125.00 euro nog steeds veel te laag zit.
9) De motor van de ventilatie gaat kapot, voor het bedrag van 325.00 euro zit er weer een nieuwe in. (Deze heb ik zelf maar gemonteerd op een vrije zaterdagochtend). En de frisse luchtklep bediening op het daschbord is ook al meerdere keren defect geweest.

Alle zaken zijn in alle oprechtheid in de garage waar ik de auto gekocht heb voorzover mogelijk opgelost. Maar het is voor beide partijen niet altijd even leuk.

Nu sta ik op het punt om en andere auto te kopen, en ik vraag mij af of het wel weer een Mercedes moet worden.?? Ik ben, welliswaar met pijn in het hart een beetje genezen van die fraaie glimmende ster op de motorkap.

Ik zou graag van andere lezers horen of er meerdere mensen zijn met gelijk ervaringen.

2,8
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Alphabet
Mercedes-Benz C 180 Estate Business Line (5D/9A)
€ 809
 
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C 180 Luxury Line (4D/9A)
€ 851
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens