Mercedes-Benz C 220 CDI Esprit Combi (2000)

autoreview

Mercedes-Benz C-klasse Combi

Signalement

UitvoeringC 220 CDI Esprit Combi
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf185.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto gekocht met het beeld, dat een Mercedes bij 185.000 km nog lang niet op is en je heerlijk rijdend en genietend van de Ster met minimale extra kosten nog jarenlang door kan.
Een zalige auto met vermogen te over. Alle denkbare luxe en rijdend een rust/kwijlkuur voor liefhebbers. Je zit elke minuut bijna letterlijk met een glimlach achter het stuur. Alles gaat zo gemakkelijk, zo komen ook de verborgen zekerheden en waar voor het geld naar boven.
Veiligheid? Hoe zo veiligheid? Je merkt absoluut niets van alle veiligheid die om je heen geweven is, maar het is toch echt zo.Ook hier weer (toch echt) die Deutsche Grundlichkeit.

Rijdend dus geweldig. Echter de binnenruimte is duidelijk minder dan bv een Ford Mondeo. Dan merk je, dat de Mondeo toch wel veel (ruimte)waar voor z"n geld biedt en zo een hot item in de leasebranche is.

PROBLEMEN

Tja, wat moet je zeggen? Jammer Mercedes! In 2 jaar (te) veel extra naar de garage geweest met o.a.
6 x een lekkage bij de z.g. sealringen bij de verstuivers (soort uitlaatstank in de auto merkbaar), roestvorming onder gehele achterklep (verholpen onder ged. coulance), een heel onbalancedrama in de voortrein na een APK met montage van nieuwe Michelins. Wielen en banden gewisseld, opnieuw nieuwe banden, combinaties voor naar achter en andersom, andere wielen erop etc. Uiteindelijk op mijn uitdrukkelijke wens gebalanceerd aan de auto zelf. Nu (gelukkig) goed. Maar de volgende beurt moeten zeker de motorsteunen vervangen worden, want ook hierin zit eigenlijk ook een stuk oorzaak van de trillingen. Wederom kassa! Gek, dat vóór de APK qua rijgevoel absoluut geen reden was om naar de garage te gaan.
Alle bovenstaande feiten hebben (eerlijkheidshalve met de vaste beurten meegerekend) een dusdanige kostenpost opgeleverd, dat ik nu toch echt wederom gekozen heb voor een nieuwe auto, (Ford C-Max 1.8 Ghia) mèt garantie, géén onkosten aan te vernieuwen onderdelen en vooraf bekende vaste beurten met prijzen. Zo kun je tenminste budgeteren in je toch al zo aangesproken geldkistje.
Nu begrijp ik ook de mindere Autoweek tevredenheidstest-gegevens. Jammer, maar het is dus tòch echt zo.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.