Mercedes-Benz C 220 CDI Esprit Combi (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C 220 CDI Esprit Combi |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 185.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De auto gekocht met het beeld, dat een Mercedes bij 185.000 km nog lang niet op is en je heerlijk rijdend en genietend van de Ster met minimale extra kosten nog jarenlang door kan.
Een zalige auto met vermogen te over. Alle denkbare luxe en rijdend een rust/kwijlkuur voor liefhebbers. Je zit elke minuut bijna letterlijk met een glimlach achter het stuur. Alles gaat zo gemakkelijk, zo komen ook de verborgen zekerheden en waar voor het geld naar boven.
Veiligheid? Hoe zo veiligheid? Je merkt absoluut niets van alle veiligheid die om je heen geweven is, maar het is toch echt zo.Ook hier weer (toch echt) die Deutsche Grundlichkeit.
Rijdend dus geweldig. Echter de binnenruimte is duidelijk minder dan bv een Ford Mondeo. Dan merk je, dat de Mondeo toch wel veel (ruimte)waar voor z"n geld biedt en zo een hot item in de leasebranche is.
PROBLEMEN
Tja, wat moet je zeggen? Jammer Mercedes! In 2 jaar (te) veel extra naar de garage geweest met o.a.
6 x een lekkage bij de z.g. sealringen bij de verstuivers (soort uitlaatstank in de auto merkbaar), roestvorming onder gehele achterklep (verholpen onder ged. coulance), een heel onbalancedrama in de voortrein na een APK met montage van nieuwe Michelins. Wielen en banden gewisseld, opnieuw nieuwe banden, combinaties voor naar achter en andersom, andere wielen erop etc. Uiteindelijk op mijn uitdrukkelijke wens gebalanceerd aan de auto zelf. Nu (gelukkig) goed. Maar de volgende beurt moeten zeker de motorsteunen vervangen worden, want ook hierin zit eigenlijk ook een stuk oorzaak van de trillingen. Wederom kassa! Gek, dat vóór de APK qua rijgevoel absoluut geen reden was om naar de garage te gaan.
Alle bovenstaande feiten hebben (eerlijkheidshalve met de vaste beurten meegerekend) een dusdanige kostenpost opgeleverd, dat ik nu toch echt wederom gekozen heb voor een nieuwe auto, (Ford C-Max 1.8 Ghia) mèt garantie, géén onkosten aan te vernieuwen onderdelen en vooraf bekende vaste beurten met prijzen. Zo kun je tenminste budgeteren in je toch al zo aangesproken geldkistje.
Nu begrijp ik ook de mindere Autoweek tevredenheidstest-gegevens. Jammer, maar het is dus tòch echt zo.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.