Mercedes-Benz C 200 CDI Esprit Combi (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C 200 CDI Esprit Combi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 235.939 km |
KM-stand laatst | 275.000 km |
Eerste (en laatste?) ervaringen
- 275.000 km
In april 2008 kochten wij deze Mercedes Combi. We waren op zoek naar een nieuwe auto, omdat onze Renault Mégane Break schade had en er ook gezinsuitbreiding op komst was. In de Mégane zouden geen drie kinderen passen. Verschillende dealers adviseerden ons het schadegeld bij de nieuwe auto te leggen. Met pijn in het hart gingen we op zoek naar een nieuwe auto. Na passen met kinderstoeltjes en kijken hoeveel geld we uit konden geven aan een nieuwe auto, kwamen we uit op de Mercedes. De Mégane die we de deur uit deden was van 2000 en de Mercedes van 1998.
In vergelijking met de Mégane is het uitrustingsniveau wat karig. Waar ik in de Mégane de beschikking had over verwarmde spiegels, stuurbediening voor de radio, boordcomputer, leeslampjes, ruitenwisser met regelbare interval en overal elektrische ramen moest ik hier genoegen nemen met airco en alleen elektrische ramen voor. Ik moet bekennen: dat was omschakelen. Aan de andere kant: wat mag ik verwachten van een auto die twee jaar ouder is dan mijn vorige auto? Toch blijft het verschil in uitrustingsniveau opvallend voor een auto met zo veel naam en faam. Misschien waren mijn verwachtingen ook wel te hoog gespannen.
Waar ik met de Mégane gewend was 1 op 19 te rijden kom ik met deze auto en de fluwelen voeten van mijn vrouw en mij op 1 op 16. Helaas is het mij met deze auto nog niet gelukt de klok rond te rijden.
In het begin hoorde ik het geluid van de motor nauwelijks. Pas wanneer de motor begon te loeien schakelde ik eens een keer door: zo rond de 4000 toeren. Later heb ik hier meer gevoel voor gekregen. Wel is het zo dat rond 80 kilometer per uur je eigenlijk door zou moeten schakelen naar z’n 5 (bij 2000 toeren), maar zodra je dat doet trekt hij niet lekker meer.
Ook in het begin, gebeurde het me een aantal keren dat het ASR lampje ging branden als ik wat te sportief de bocht door reed. En dat terwijl ik toch allerminst een sportieve rijder ben.
Toen we de auto kochten, zat er op verschillende plekken rondom roest. Met name aan de onderkant van de deuren, de wielkasten en voor op de motorkap. Dit was allemaal bijgewerkt. We waren bekend met dit euvel, hebben ook overwogen hem een serieuze antiroestbehandeling te geven, maar dat hebben we vanwege de kosten niet gedaan.
Problemen:
-Kapotte ventilator (onder garantie gerepareerd);
-Kapotte dynamo;
-Voorplaat ruitenwisserblad kapot;
-Sleutel kapot, wisselen batterijen werkt niet, moet met de computer uitgelezen worden;
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort3
- Kosten2
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse
