Mercedes-Benz 320 CDI V6 (2008)

autoreview

Mercedes-Benz 320 CDI V6 (2008)

Signalement

Uitvoering320 CDI V6
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf11.000 km
KM-stand laatst58.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Voor en tegens

  • 58.000 km

Ik ben sinds juli 2008 de tevreden berijder van een Vito 120CDi (3.2 V6, 204 pk, 440nm).
Deze auto biedt voor een "bus" uitzonderlijk veel comfort en rijplezier. Echter kent deze auto ook een aantal nadelen, hieronder zal ik wat voor- en nadelen opnoemen.

Voordelen:
-Niet gewoon een snelle bus maar gewoon een snelle auto, 0-100 in 8,9 sec., top +200km/u
-Comfortabel maar toch een goede wegligging (voor een auto van 2100kg en 1.90m hoog)
-Goede zithouding en veel ruimte om je heen
-Veel opbergmogelijkheden in de cabine
-Makkelijk en overzichtelijk "entertainmentsysteem", navigatie, radio en CD
-Weinig geluiden van buitenaf (bij normale snelheden)
-Soepele en snelle automaat
-Geluidsarm schuif/kanteldak
-Zeer goed overzicht over het overige (snelweg)verkeer
-Schijfdeur is ideaal, met name voor het plaatsen van een maxi-cosy of kinderstoel.

Nadelen:
-Enorm hoog verbruik, +/- 1:10 bij normaal gebruik, bij sportieve rijstijl al makkelijk 1:8 en bij hoge snelheden (+150km/u) loopt dit op naar 1:6,5
-De a-stijl zit in de weg bij druk stadsverkeer
-Lang en breedt, Mc drive of parkeergarages zijn zelfs voor geoefende en zelfzekere chauffeurs een uitdaging. Ook de gemiddelde wasstraat is niet in staat om de Vito goed schoon te krijgen
-Stoelen bieden weinig steun in de onderrug en zijn extreem hard, als rugpatient ben ik verplicht om altijd met een hulpkussen te rijden
-Bij een snel genomen, lange bocht verandert onderstuur heel gemakkelijk in overstuur. Dit is iets wat niet fijn is met een auto 2100kg die volledig afgeregeld is door een veel te enthousiast ESP systeem
-ESP systeem is, in tegenstelling tot ASR, niet uitschakelbaar wat met gladheid en sportieve rijstijl niet altijd ten goede komt van de handelbaarheid
-Na bijna 60.000km beginnen er bijgeluiden te ontstaan in de passagiersdeur en het schot tussen de laadruimte en de dubbele cabine
-Weinig voetruimte voor de achterpassagiers, de knieen passen goed maar de rare balk achter de voorstoelen zit je voeten in de weg

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.