Mercedes-Benz 300 D (1981)

autoreview

Mercedes-Benz 200-serie W123
Mercedes-Benz 200-serie W123Mercedes-Benz 200-serie W123Mercedes-Benz 200-serie W123Mercedes-Benz 200-serie W123Mercedes-Benz 200-serie W123Mercedes-Benz 200-serie W123Mercedes-Benz 200-serie W123

Signalement

Uitvoering300 D
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1981
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf50.800 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De prestaties zijn gedateerd (0-100 ongeveer 17 sec en een top van circa 155 km/h)voor een midden klasse auto, echter rijden in het dagelijkse verkeer gaat prima. Kruissnelheden 110 a 120 km/h op de snelweg zijn prima te doen en nog even snel een vrachtwagen inhalen is geen probleem. Het comfort niveau is nog altijd vergelijkbaar met huidige automobielen, afgezien van iets meer autogeluid (ruis en de ’mooie diesel sound’). Een autorit van meer dan 700 km per dag is zeker geen straf dankzij de zeer comfortabele stoelen, automatisch versnellingbak en tempomat. Verder bevinden zich alle bedieningen zich op een zeer logische plaats dit in tegenstelling tot vele huidige nieuwe automobielen waarbij het toch altijd weer zoeken is naar ruiterwisser en verlichting ect.

Een bron van irritatie was wel de maandelijkse houderschapsbelasting van 94 euro (diesel met een gewicht van 1445 kg), echter sinds vorige maand is dit voorbij wegens het bereiken van leeftijd van 25 jaar.

Voor het goedkope rijden moet deze auto’s niet aanschaffen, want met een service beurt om 7500 km sta toch gemiddeld 2 x per jaar in de garage. Echter regulier onderhoud is het behoud van deze auto.

PROBLEMEN

2003: Centrale deurvergrendeling werkte niet naar behoren; inmiddels opgelost.
2004: Bekleding (Pullman) was door de leeftijd en het zonlicht versleten; vernieuwd.
Bij 102.000 km; een extra grote beurt waarbij naast het regulier onderhoud ook wederom alle filters en vloeistoffen zijn vervangen.
Bij 109.000 km; waterpomp lek, uitlaat versleten.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.