Mazda 626 1.8 Exclusive (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 626 1.8 Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 85.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Deze auto heb ik nu vier jaar. Prima wagen.
Voordelen:
- Relatief weinig problemen
- Rijdt comfortabel (ook nog bij 160 km/u)
- Loopt lekker door vanaf 130 naar 160 km/u.
- Hele ruime kofferbak (veel groter vind je ze niet).
- ESP werkt goed.
- Zit goed in de lak, en blijft mooi.
- Rechtervoorstoel inklapbaar tot tafel; dit is heel handig als je naar de Praxis of Karwei bent geweest.
Nadelen:
- 80 - 130 km/u acceleratie schiet niet erg op.
- Onderstel te soepel afgeveerd
- Besturing vaag op hogere snelheden
- Voorstoelen hebben te korte zitting.
- Keuze van 'stille' banden absoluut noodzakelijk
Problemen,
- spanveer krukaspoelie afgebroken
- Bedrading naar achterlicht gebroken
Ik doe nu al vier jaar met de banden die ik destijds op heb laten zetten (dit onderstel zorgt er dan ook voor dat je niet hard door de bochten gaat). Ook de uitlaat is nooit vervangen.
Hiervoor had ik een Comprex Diesel 626. Deze Comprex had een mechanische compressor, die hem in lage toerentallen veel vermogen gaf (ondanks dat hij maar 75 Pk had)). In het algemeen gaat mijn voorkeur naar een diesel uit.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren