Mazda 5 2.0 CiTD Touring (2006)

autoreview

Mazda 5
Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5

Signalement

Uitvoering5 2.0 CiTD Touring
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf99.000 km
KM-stand laatst126.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

veel kosten

  • 126.000 km

Door gezinsuitbreiding heb ik moeten overstappen naar een MPV. Auto's die ik heb overwogen zijn de Toyota Avensis verso en de VW Toeran. De keuze is echter gevallen op een Mazda 5. Japanse auto's hebben qua degelijkheid een goede naam. De Touran vind ik teveel blokkendoos en de Toyota zit net iets hoger in de prijs. De Mazda past beter in mijn smaak. Een ander groot pluspunt van de Mazda zijn de schuifdeuren. Dat is zeer handig met babystoeltjes.

Qua rijcomfort voldoet de wagen wel aan mijn wensen. Met zijn zes-bak is het verbruik op snelwegen laag, tussen de 1-op-16 en 1-op-20.

Maar er zijn ook vervelende nadelen. Zo bleek direct na de aankoop dat de schokbrekers lekten. Die zijn inmiddels vervangen. Een erg vervelend euvel is doet zich voor met het roetfilter. Het indicatorlampje DPF meldt regelmatig dat het filter volzit. Later gaat ook het lampje motormanagement aan. Het heeft nu bijna een jaar geduurd totdat we het probleem boven hebben. Onder de brandplaatjes lekt olie weg, de motor in. En dat verstopt het roetfilter weer. Gelukkig zijn de verstuivers nog in orde, want daar zit volgens de monteur ook vaak een probleem bij dit model.

Het plaatjesverhaal komt ook vaker voor bij de Mazda. Reparatiekosten van deze constructiefout: 800 tot 1000 euro. Tel daarbij de vervanging distributieriem (120.000 km) en de bijkomende kosten lopen aardig op.

Tot nu toe ben ik daarom nog niet erg blij met mijn aanschaf

2,8
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens