Mazda 323 FastBreak 2.0 DiTD GLX (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 323 FastBreak 2.0 DiTD GLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 1999 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Eigenlijk een fijne auto, hebben, op onderstaand probleem na, verder helemaal geen problemen met deze auto. Stuurt behoorlijk scherp, zeker als de originele banden, 14 inch, vervangen zijn door 15 inch. Verder een stevig geveerde auto, wat ten koste gaat van comfort. Tevens is het niet de meest stille diesel, wat op lange ritten vermoeiend wordt. Het verbruikt is niet slecht, ik rij gemiddeld 1 op 18 en niet altijd volgens de regels. Wat ook praktisch is, is het model van de auto. Het is geen station maar een 5 deurs met behoorlijk de ruimte. Met de skibox op het dak, kan je gemakkelijk alle bagage kwijt voor een weekje wintersport voor 3 volwassenen en 1 kind (heeft meer mee dan een volwassene voor een week wintersport). Laatste minpunt, auto levert beduidend minder op bij inruil dan Golf, Astra, Focus enz enz. Daarintegen heb je waarschijnlijk minder extra kosten, behalve wij dan, dan zijn Europese concurrenten.
PROBLEMEN
Beknopte opgave; Binnen een week na afleveren stond het stuur al scheef en moesten alle 4 de wielen worden uitgelijnd. Voorbanden vervangen na ca. 9 maanden wegens niet prettig rijden, auto rijdt stukken beter. Na circa 1 jaar begon er langzaam een trilling in de auto te komen. In eerste instantie alle banden laten balanceren en weer laten uitlijnen, geen resultaat. Nieuwe banden voor laten monteren, trillen was minder. Er begon nu ook een gebonk aan de voorkant te komen. Bleken de veerpoten te zijn, vervangen onder garantie. Nog steeds die trilling die bij ca. 110-120 km/h het duidelijkst is. Auto / wielen nagekeken door importeur, zat een afwijking in de velgen en banden. Hier door gekozen voor lichtmetalen velgen. Trilling was eindelijk zo goed als weg. Na ± 3 maanden was de trilling terug, weer onderzoek door importeur, nu alle veerpoten vervangen. Geen resultaat. Importeur weet het niet meer. Alle door ons zelf gemaakte kosten ± €1750,= mbt bovenstaande problemen wil de importeur niet vergoeden, zij hebben zelf al veel kosten aan deze auto gehad. Onlangs nog een geleider van de torsiestang vervangen omdat deze kapot was. Auto gaat binnenkort weg, waarschijnlijk toch weer een Mazda, een 3.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren