Mazda 323 1.6i GLX (1989)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 323 1.6i GLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1989 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 172.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Sinds augustus ben ik in het bezit van een Mazda 323 sedan. Ik was opzoek naar een betrouwbare auto voor de winter maanden, omdat mijn oldtimer weer de stalling ingaat. Ik kwam bij een handelaar/garage op de autoboulevard in Utrecht deze mazda tegen. Hij stond achteraf en werd gebruikt, i.v.m. zijn grote kofferbak als opslag voor allerlei spullen. Ik had meteen interesse in de auto, omdat hij er (zonder stof en vuil) netjes bijstond. Ook het interieur zag er goed uit. Meteen een proefrit gemaakt en de auto na onderhandeling gekocht. Daarna ben ik direct doorgereden naar de Mazda`dealer in Bilthoven (Mazda Zwambag) en de auto grondig laten inspecteren. Op wat kleine dingen na en een kapotte radiateur(de eerste nog) was de auto in perfecte staat. Zelfs de zonnedak lekte niet..!! Het is een bijzondere uitvoering met een 1.6i motor in GLX trim en een katalysator. Ik heb de de auto nu een maand, maar kan al zeggen dat hij prima bevalt.De motor maakt weinig lawaai trekt goed en de auto start ineen keer en loopt dan mooi en rustig rond. Omdat het een GLX 1.6i betreft heeft de auto een aantal zaken exsta, zoals stuurbekrachtiging, toerenteller een hoogte/kantelbare bestuurdersstoel, lendesteun, lampjes in de deur bij openen en een lampje ín het portierslot aan de buitenkant.!!! en luxe bekleding.
PROBLEMEN
Problemen tot nu toe, die echt acuut waren, is eigelijk alleen de radiateur die de geest gaf. Ik wist bij aanschaf dat deze slecht was, maar zó slecht.Verder heb ik er door de mazda dealer in Bilthoven preventief naar laten kijken. De auto had nl. al een tijdje stil gestaan. Ik heb de radiateur + slangen laten vervangen, de accu, bobine kabels, remmen vóór gangbaar en los maken, hitteschild vastzetten, v-snaar laten vervangen, remvloeistof vervangen en de pakking van het kleppendeksel,deze lekte en de motor hierdoor laten reinigen.
totale kosten €700.- maar zeker de moeite waard..!!
Wat er nog moet gebeuren is alleen uitlijnen, want de auto trekt iets naar rechts. Ik wacht hier nog mee tot de banden moeten worden vervangen. Kortom, het lijkt veel maar is het niet als je weet dat de auto technisch en motorisch verder 100% is.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren