en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | CT 200h Hybrid Business Line |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 44.419 km |
KM-stand laatst | 44.419 km |
Auto twee weken geleden aangeschaft bij een Lexus dealer.
Het is een business pro.
Dat wil zeggen,de auto heeft rondom LED.
Adaptieve cruise.
Verkeersbord herkenning.
Lane assist.
Grootlicht assistentie.
De auto is netjes afgeleverd met twee jaar select garantie van Lexus.
Daarna gaat de auto over in de relax garantie van Lexus.
Dat betekent tot tien jaar garantie of 200.000km.
Mits je de auto laat onderhouden door de Lexus dealer.
Vind ik echt heel netjes.
Spreekt ook vertrouwen uit.
De auto is afgeleverd conform afspraak.
Gemonteerde winterbanden op lichtmetalen velg.
Dorpel bescherming,laatste navi update.
Accu hybride check (standaard) en de red carpet treatment en de europa service plus bovengenoemde garantie.
De eerste 500km zitten erop,auto is zeer stil,erg comfortabel en toch ook wel straf geveerd.
Ik ben wat dat betreft wel blij dat er geen 17inch onder zit.
De auto zit netjes in zijn spullen.
De navigatie met een knop is wel een beetje omslachtig maar op zich werkt het prima en redelijk intuitief voor een leek als mij.
Uiteindelijk is het allemaal te vinden.
De LED verlichting is zeer prettig, komt een hele bak licht af.
De auto is prettig in de omgang,stil,voelt en ziet er luxe uit met die brede console.
In het donker zijn alle knopjes/schakelaars verlicht,ook de voetenruimte bij het instappen.
De CVT is een prima automaat voor mij,ik ben een vrij rustige rijder.
Het loeien waar deze CVT een beetje om bekend staat merk je alleen met forser doortrekken of optrekken.
Maar in de auto zelf hoor je er niet veel van.
Je kunt het op de toerenteller in de sportstand zien dat het toerental flink omhoog gaat.
De andere twee standen merk je er niet veel van.
Eerst maar eens een poosje mee rijden, dan post ik mijn bevindingen hier omtrent verbruik,rij eigenschappen en betrouwbaarheid.
Update 15-07-2022 Km stand 60.289km
Na 15.000km gereden te hebben heb ik wel een aardig beeld van de auto.
Auto heeft zojuist de 60.000km beurt gehad.
Daarbij is er ook een hybrid check uitgevoerd voor behoud van de garantie.
Voor de rest mankeerde er niets aan, ik had ook niet anders verwacht.
De auto bevalt goed.
Hij is zeer stil en bij een normale rijstijl blijft de auto heel erg stil.
Ik vind de auto wel vrij hard afgeveerd, maar ik heb de bandenspanning ook op 2.4bar staan.
De stoelen zitten goed, instap is wel laag.
We zijn er mee op vakantie geweest en op de duitse autobaan ons gewoon aan de geldende snelheden gehouden en dan komt de auto niet onder de 1 op 20.
Wat ik wel vervelend vond dat als je de adaptieve cruise instelde op bijv 120 gaat de auto al op ruime afstand van zijn voorganger snelheid minderen, zelfs met de kortste afstand ingesteld.
Dat betekent dat als je naar links gaat de auto enorm in toerental stijgt om de ingestelde snelheid weer te bereiken, soms tot wel ruim 5000 toeren.
Zeker als je terug gezakt bent tot bijv 100km per uur.
Ik had ook de indruk dat er volgas versneld word.
Dit zou naar mijn inziens wel netter kunnen en met een beetje meer beleid.
Maar dat is eigenlijk het enige minpuntje.
Hij lijkt wel gemaakt voor de eeuwigheid en voelt zeer solide en betrouwbaar aan.
Althans, geen rammeltjes, piepjes, kraakjes of trillingen.
Het is gewoon een goede solide auto.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.