AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Land Rover 88 (1970)

autoreview

Land Rover 88 (1970)

Signalement

Uitvoering88
Bouwjaar1970
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst39.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 39.000 km

Toen ik de Land Rover kocht in 2006 stond deze al 16 jaar in een schuur en was al die tijd niet gebruikt.
Nadat de Land Rover compleet uit elkaar is geweest en heel veel is vervangen (de onderdelen zijn allen goed verkrijgbaar en heel redelijk geprijst, heb alles gekocht bij budget parts te Gouda ) heb ik de Land Rover in Nederland gebruikt voor dagelijks gebruik.
Ook ging ik er vaak mee de bossen in want daar is hij op zijn plek.
Wij wonen nu in Zweden en hier is de Land Rover echt thuis, hout uit het bos halen gaat met het grootste gemak.
Het is echt ongelofelijk hoe sterk deze auto is, zeker in combinatie met de Michelin xzl 7.00 x 16 banden die voor zeer veel grip zorgen en voor een mooi hoog op de poten staande auto, zelfs de grip in sneeuw is voldoende.
De iets grotere banden in combinatie met de overdrive zorgen ook voor een iets hogere kruissnelheid van ongeveer 80 km per uur.
Meer is mogelijk maar dat geeft een zeer indirecte bestuuring en zeer veel lawaai.
In eerst instantie werd de Land Rover 88 ook hier in Zweden gebruikt voor het vervoer van de kinderen naar school maar doordat er geen kachel aanwezig is en geen isolatie is toegepast werd dit toch te koud.
Voor het dagelijkse vervoer staat er nu een Nissan Patrol GR uit 2005 tot onze beschikking maar het is onmogelijk om te gaan waar de Land Rover gaat.

Heb tot op heden geen technische problemen met de Land Rover gehad.
Wel is het zo dat de Land Rover 88 niet te vergelijken is met een normale auto maar eerder met een tractor.
Tijdens het rijden is het onmogelijk om een gesprek te voeren en door het ontbreken van een echte goed werkende kachel kan het erg koud worden in de auto. Tevens is de Land Rover 88 niet geschikt voor lange ritten of snelweg gebruik.
Al met al is dit een perfecte hobby auto met veel mogelijkheden.
Het onderhoud is zeer éénvoudig en betaalbaar en daarnaast is de Land Rover 88
voor diverse doeleinden inzetbaar

PROBLEMEN

  • 39.000 km

Heb tot op heden geen technische problemen met de Land Rover gehad.
Wel is het zo dat de Land Rover 88 niet te vergelijken is met een normale auto maar eerder met een tractor.
Tijdens het rijden is het onmogelijk om een gesprek te voeren en door het ontbreken van een echte goed werkende kachel kan het erg koud worden in de auto. Tevens is de Land Rover 88 niet geschikt voor lange ritten of snelweg gebruik.
Al met al is dit een perfecte hobby auto met veel mogelijkheden.
Het onderhoud is zeer éénvoudig en betaalbaar en daarnaast is de Land Rover 88
voor diverse doeleinden inzetbaar.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren