Lancia Flavia (1969)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Flavia |
---|---|
Bouwjaar | 1969 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 20.666 km |
KM-stand laatst | 31.000 km |
ERVARINGEN
- 31.000 km
Bij toeval op deze auto gestuit en er als een blok voor gevallen. Wat rijdt dit goed! Veel ruimte, lichte bediening (alles bekrachtigd), goed zicht rondom, stil, prima vering, fijne stoelen, hoge kruissnelheid (urenlang 150 km/h geen probleem), acceleratie naar huidige maatstaven wat minder, grote kofferbak. Degelijk plaatwerk (originele lak nog!), roest begint nu pas een beetje, na bijna 40 jaar... Italianen waren dus niet altijd roestbakken. Mooie techniek (o.m. mechanische benzine-injectie van Kugelfischer), allerlei doordachte constructies. En alles doet het nog steeds, zelfs de achterruitverwarming! Ook mooi is dat je gewoon Euro95 loodvrij kunt tanken. Alleen aan het uiterlijk moet je wat wennen, maar van de 3 series Flavia, vind ik dit wel de meest geslaagde.
Dit exemplaar komt uit Italie. Bij aankoop zat het plastic nog om de deurbekleding...! (zie ook foto).
PROBLEMEN
- 31.000 km
Remsysteem (Dunlop) in de loop der tijd vrijwel helemaal moeten vervangen (hoofdremcilinder, wielremcilinders achter (2 per wiel!), bekrachtiger). Kennelijk zwakke plek. Alles bleek nog, of soms weer, te krijgen via Martin Willems in Emmer-Compascuum.
Lekje in oliekoeler gehad.
Bekleding voorstoelen is gescheurd; dezelfde stof is in NL moeilijk te vinden. Schijnt in Italie wel verkrijgbaar te zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.