Kia Sorento 3.5 V6 EX Luxe (2004)

autoreview

Kia Sorento
Kia SorentoKia SorentoKia SorentoKia SorentoKia SorentoKia SorentoKia Sorento - interieurKia Sorento - interieur

Signalement

UitvoeringSorento 3.5 V6 EX Luxe
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf6.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Kia in ontvangst genomen in augustus 2004. Een imposante verschijning, mede door de 18 inch velgen die eronder zaten. De vorige berijder had de two-tone laten overspuiten, zodat de auto nu egaal zwart was: veel beter! Zelf had ik er nog parkeersensoren, een trekhaak en een Backer navigatiesysteem op laten monteren. Voor de rest is deze versie meer dan compleet te noemen.
De 3,5l V6 motor produceert een machtig geluid bij flink acceleren, het werkt echter wel verslavend. Het benzineverbruik is dan ook niet mals, met gemiddeld 1:5,8. Beter heb ik het niet gekregen. Samen met het weggedrag heeft dit er uiteindelijk toe geleid dat ik de Kia weer heb ingeleverd.
Het weggedrag viel me erg tegen. Ik begrijp dat dit te maken heeft met het soort auto, maar dan nog. De 18 inch velgen hebben zeker niet positief bijgedragen aan de wegligging, ze zorgden voor een stuiterig weggedrag. Maar het woord onderstuur heeft een nieuwe betekenis gekregen met deze auto. Rij vooral rustig door de bocht van anders ga je onherroepelijk rechtdoor.
Mijn conclusie: veel auto voor weinig geld, maar haalt het bij verre niet bij andere SUV’s, ook de Santa Fe (privebezit) is beter. De Sorento is eigenlijk geen SUV, maar een terreinauto.

PROBLEMEN

De Climate Control werkte niet goed, naar de wintersport werd het op een gegeven moment alleen maar warmer en koelde ie alleen nog als je de temperatuur op LOW zette. De dealer heeft na de vakantie iets ’doorgesoldeerd’, maar dat heeft verder niet veel geholpen. Schijnt een bekend probleem te zijn.
De harde kunststoffen waaruit het interieur bestaat zijn enorm krasgevoelig, dat ziet er na een tijdje niet meer uit. Ook het af-fabriek leer op de stoelen is van zeer dunne en matige kwaliteit en beschadigt snel.
De wegligging is echt dramatisch, er schijnt een set Koni’s beschikbaar te zijn bij de dealer die dit verbetert. Ik heb ook met de upgraded versie gereden in 2006, maar dit was niet veel beter. De ESP kon het ondersturen van de auto niet voorkomen.
Wel een enorme terreinbeul overigens, in de Beekse Bergen heb ik zelf mogen meemaken wat het ding allemaal kan, dat komt zeer dicht in de buurt van een Landrover.

3,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    2
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Kia Sorento

Kia
Kia Sorento 1.6 T-GDi Hybrid ComfortLine (5D/6A)
€ 884
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens