Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)

autoreview

Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)
Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)

Signalement

Uitvoeringe-Niro 64kWh ExecutiveLine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst78.629 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

In ontvangst mogen nemen

  • 14 km

Vandaag trotse eigenaar geworden van een 100% elektro auto.
De bijna niet verkrijgbare Kia E-Niro. Slechts 3000 exemplaren zijn bestemt voor de Nederlandse dealers. Mijn dealer in Venlo mocht er 4 per maand bestellen. Heb je gereserveerd, krijgt je m meteen, anders is het wachten.
Kan enkel zeggen dat het een heel nette krachtige auto is. Flink in de accessoires. Ga m de komende weken leren kennen en zal mijn ervaringen met jullie delen.
Zoef zoef

eerste rijervaringen

  • 800 km

Ondertussen meer dan 800 km gereden in de E-Niro. We zijn al echt bevriend geraakt. De auto is niet echt extravagant, dus je gaat gewoon met het normale verkeer mee. Het valt pas op als je accelereert, wat alleen al snel gaat omdat je niet hoeft te schakelen en omdat de auto geen geluid maakt (ok het space geluid onder de 30 km/h) . in principe alleen in ECO modus. De Eco plus is echt bedoeld voor de Die hard Elektro rijders. Zonder verwarming beslaan de ramen toch echt tijdens deze frisse dagen. Moet echt zeggen dat ik nog steeds erg plezierig verrast ben en dat de auto alle verwachtingen overtreft.
Wat valt op, pluspunten voor:
- wat een power, ook inhalen is werkelijk een peuleschilletje met deze auto. getest, 0-180 in minder dan 23 seconden.
- wat een rust aan boord. Dan is de brandstof auto maar een primitief ding.
- bouwkwaliteit. Ding zit goed in mekaar. Ondanks de rust aan boord, niet te betrappen op rammels. Echt top.
- de range. Iedere morgen laat de auto vrolijk zien dat we (afhankelijk van de buiten temperatuur tussen de 420 en 460 km samen kunnen afleggen. Als ik naar het rit verbruik kijk, zie ik regelmatig 15 KWh/100 km staan. De gemelde 420 KM is dus echt wel haalbaar.
- wat een luxe aan boord. Kom van een DS5 maar deze auto zit beter in de accessoires.
Leerpunten voor Kia...
- automatisch grootlicht ziet de fietsers niet. Sorry fietsers
- die lane assist heeft nog ruimte voor verbetering. Op secundaire wegen kun je echt beter de handen aan het stuur houden. Al die prachtige snelheids remmende maatregelen en rotondes weet die niet zo goed raad mee. Bochten gaan er ook wel eens langs of als de bocht te scherp is blieb blieb en de stuur ondersteuning stopt ermee, wegen met fiets paden erlangs moet je echt onder protest terug naar jou weg helft. Weet niet hoe andere merken dit doen maar had er toch wat meer van verwacht.
- Kia heeft echt alles in dat schermpje proberen te duwen. Tis eff zoeken. Van de navigatie snap ik echt niets. Dus gebruik gewoon google maps via Apple car play.
- de App valt echt tegen. Gelukkig kun je de auto instellen dat die voorverwarmd. Heerlijk maar dit regelen in een app is leuker.
- laden valt 1 maal per week (woensdag op donderdag) in storing, weet niet of dit aan New motion ligt of aan KIA, gelukkig heeft de auto heel veel range. Dat was dus met de koude dagen toch nog krabben.

Komende tijd ga ik de auto nog beter leren kennen. Kijken wat de accu doet als die een week op het vliegveld staat, langere ritten, fast chargers, maar kan jullie nu al verklappen,
Het worden 5 fantastische jaren.
En als cadeautje financieel gunstige jaren

1 Jaar kia E-niro

  • 22.222 km

Tevreden, dat ben ik over de KIA E-niro. het was een grote stap van de DS5 Hybrid naar deze auto.
Auto heeft een beurt gehad (15.000 KM) dat is weer terug naar de jaren 90. en een modificatie is doorgevoerd aan... de waterpomp.... snapt U het nog?
Wel netjes dat het vervangen wordt. Over de dealer ben ik erg te spreken. Voorheen had ik een dealer die erg op de omzet uit was en problemen gewoon niet oploste. Bij Kia ben je gewoon klant zoals het hoort.
Pluspunten:
- snel, de opdringerige bumper klevende Audi brigade houd plotseling afstand als je ze laat merken hoe snel die auto is.
- Hyper efficiënt en grote range, gemiddelde verbruik over het hele jaar 15,4 Kw/100km. Zijn veel vooral dure E-auto's maar alleen de Tesla's long range komen verder op een accu lading
- stil. het is rustig aan boord. geen gegrom van de brandstof motor, niet schakelen, ook niet van de Automaat en ondanks de stilte aan boord geen rammel te horen. Echt een dikke pluim aan KIA. Ze zouden een cursus moeten geven aan menig fabrikant van auto's
- zal wel de eerste zijn die iets positiefs zeg over Dhr. Rutten, maat ik ben dankbaar voor de 4% bijtelling.
- een mooie uitrusting, top gewoon.

Geen minpunten?
Jawel hoor, ben toch echt wel een Holander, moeten toch wat te zeuren hebben.
- Range, ondanks de range tussen de 375 km(koud) en 500 km (warm) en bij gepaste rijstijl blijft het toch een nadeel. Er zijn mensen die ritten maken van 1200 km en er trots op zijn, terecht maar ik ben toch gewoon een auto rijder en wat minder pionier. Gevolg, afgelopen jaar 5000 km minder afgelegd. Langere afstanden worden nu per vliegtuig of TGV afgelegd.
- de auto is gewoon een beetje saai. alles klopt, alles is functioneel enz. maar de auto heeft geen wow factor die mijn vorige Citroen DS5 wel had.
- nu ga ik toch echt in de details, de motor van de achter ruitenwisser, vooral als je stil staat lijkt wel een diesel motor met voorkamer....

Als gezegd, ik sloot een compromis met mezelf om een voordeel te hebben met de bijtelling en ik kan enkel bevestigen dat er buiten de 4% bijtelling er een fijne auto staat. juiste beslissing geweest.

op naar de volgende 4 jaar

Einde lease contract

  • 78.629 km

Aan elk lease contract zit een begin en een einde. Dat einde is morgen.
De auto is een betrouwbare partner geweest. Werkte werkelijk Probleemloos, enkel de 12 v accu is vervangen. Range is nog steeds als de eerste dag. Van de zomer zelf een keer 570 km gehad en een verbruik van 9,9 kw/100 km. De auto steekt goed in mekaar en is heel efficiënt.
Zijn er dan geen verbeterpunten aan de auto?
Jawel hoor, slechts 78000 km in 5 jaar komt door Corona natuurlijk maar ook omdat ik er nog een auto langs had om een aanhangwagen te trekken. Dat ging natuurlijk omdat ik slechts €75 bijtelling betaalde ipv €350, maar met een grote tuin en grote klussen is een trekhaak belangrijk. Een tweede niet zo meetbaar punt is dat de auto saai is en eigenlijk een klasse lager dan voorheen. Je hoort de rolgeluiden van de achteras, vering is niet zo gebalanceerd, de ruitenwisser van de achterruit gromt behoorlijk.
Zou je hem daarvoor laten staan? Nee hoor. Als je eenmaal gewend bent aan de eigenaardige software van de Koreaan met de piepjes en waarschuwingen als een juffrouw op de lagere school, heb je gewoon een goed maatje aan de auto.. erg teleurstellen is dat de blanke lak van die wielen al na 2 jaar er af bladderd. Corrosie garantie. Nee hoor. Volgens KIA is dit geen garantie. De dealer herkende het probleem meteen, dus ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Thuis heb ik een 7 Kw aansluiting en deze kreeg de auto altijd vol. Snelladen 1 x gebruikt. De range, bij verstandig gebruik, kun je gewoon 400 km makkelijk halen, in de winter wat lastiger maar daar pas ik mijn snelheid dan op aan.
Zou ik hem nog eens kopen….
Ik heb me goed georiënteerd op de markt en ondertussen is het aanbod groot van EV’s (verplicht bij mijn werkgever) en niet weer voor een Kia gegaan maar voor de geupdate model 3.
Hoofdreden, prijs, aanhangwagen en vol in de opties waar je bij alle andere merken voor bij moet betalen. Vaarwel en ik weet zeker dat de volgende eigenaar veel plezier gaat beleven met deze auto.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (27)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.