AutoWeek 4 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 4 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Kia
  • e-Niro

autoreview

Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019) #13

londen
  • londen6
  • Review
29 december 2020 om 13:27
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringe-Niro 64kWh ExecutiveLine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst68.500 km
Gemiddelde lezerswaardering: 84%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

mijn eerste EV

  • 68.500 km
  • 29 december 2020

Na enig wikken en wegen begin 2019 besloten een EV te kopen. De fiscale voordelen waren hierbij het belangrijkste argument. Een Tesla M3 is natuurlijk de benchmark voor wat betreft aandrijving, maar ik vond de koets niet zo praktisch, achterin weinig ruimte, alles touch niet mijn ding, en het allerbelangrijkst: geen service apparaat. Wij (ons bedrijf) kopen de auto's en vinden dat belangrijk. Daarentegen was er deze praktische Kia met 7 jaar garantie en een steeds sterker wordende kwaliteitsreputatie.
De levertijd van 11 maand was voor ons geen probleem, en Van Mossel leverde de auto zonder verder tussentijds contact precies op tijd af eind november 2019, nog mooi in de 4% tijd.

Het afgelopen jaar de auto flink gebruikt, meest lange afstand naar onze vestiging in Bretagne. Ik heb werkelijk niets aan te merken op de auto, behalve dat ie te langzaam snellaadt. Vandaar dat ie afgelopen november voor het zakelijke gebruik afgelost werd door een Niro PHEV en houden we deze voor privé gebruik.
De DC-laadcurve is gewoonweg niet gunstig, en 's winters haalt ie vaak het max van +/- 80kW pas na een kwartier oid, de zgn coldgate. In de praktijk doe ik over dik 1000km dan 14-15 uur, en dat begint snel te vervelen. Toegeven, het onbetrouwbare Franse netwerk speelt hierin ook mee, maar goed; dat is wel mijn praktijk. Ik denk overigens dat DC laden bij elke 400V auto tegenvalt, de eTron misschien uitgezonderd. Ik stond onlangs naast een Taycan bij Ionity en die 800V maakt écht een verschil.
Een andere punt dat ik wil aanstippen is de prijs van DC laden onderweg, die is het gedurende dit jaar gewoon op ICE-niveau geraakt. Wanneer je veel Ionity moet laden (je hebt niet overal evenveel keus als in NL) is het zelfs nog méér.

Terug naar de auto; deze is in het gebruik gewoon heel handig: snel, goede actieradius, zuinig, praktische indeling, lekker snel warm, uitstekende verlichting, uitstekende rij-assistentie systemen (vooral LFA), bediening intuïtief, redelijk ruim. Geen wonder dat er zo veel verkocht worden, ondanks de toch wel forse prijs.

Het enige zwakke punt is wat mij betreft de genoemde DC laadsnelheid. Dit is echter gebruiker-specifiek. Iemand die alleen thuis laadt heeft hier geen nadeel van. Het 1-fase AC opladen is voor mij dan weer helemaal geen probleem, terwijl dit voor anderen heel goed wel zo zijn kan. Om de 15.000km naar de dealer (verplicht voor garantie) voor een beurt is m.i. meer een verdienmodel dan noodzakelijk.








4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Kia Niro
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Elektrisch 204pk Aut DynamicLine 3-fase

    Kia Niro Elektrisch 204pk Aut DynamicLine 3-fase

    • 2020
    • 30.194 km

    € 36.950

    1.6 GDi Hybrid 141pk DCT6 DynamicLine

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid 141pk DCT6 DynamicLine

    • 2018
    • 35.843 km

    € 21.945

    1.6 GDi Hybrid BusinessLine

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid BusinessLine

    • 2016
    • 147.518 km

    € 14.495

Meer Kia Niro occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Kia Niro specificaties
  • Kia Niro occasions
  • Kia Niro video's
Advies en informatie
  • Kia Niro tests
  • Kia Niro gebruikersreviews
  • Kia Niro index
PREMIUM
Kia e-Niro - Nissan Leaf - Volkswagen ID3 - Triotest

Kia e-Niro - Nissan Leaf - Volkswagen ID3 - Triotest

Met de komst van de ID3 opent Volkswagen nu echt het elektrische bal voor zichzelf. Maar koploper...

Lees meer
 

Kia Niro reviews

  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    • 17 januari 2021
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    5
    • 17 januari 2021
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019) #13

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019) #13

    • 29 december 2020
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh DynamicLine (2020)

    Kia e-Niro 64kWh DynamicLine (2020)

    5
    • 14 november 2020
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)

    5
    • 1 september 2020
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)

    6
    • 16 juni 2020
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019)

    24
    • 19 mei 2020
meer reviews
Volkswagen ID.3 vs. Kia e-Niro - Dubbeltest

Volkswagen ID.3 vs. Kia e-Niro - Dubbeltest

153

Daar is dan de nieuwe ID.3, de lang verwachte EV van Volkswagen. Afgelopen meteen de bestverkochte...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    • 17 januari 2021
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    5
    • 17 januari 2021
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2017)

    2
    • 29 december 2020
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine (2020)

    Kia Niro 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine (2020)

    4
    • 28 december 2020
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2020)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2020)

    • 16 december 2020
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2020)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2020)

    3
    • 25 november 2020
  • Autonieuws
    Kia e-Niro dankzij kleinere accu fors goedkoper

    Kia e-Niro dankzij kleinere accu fors goedkoper

    60
    • 19 november 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Kia zet streep door Amerikaanse Cadenza en K900

    Kia zet streep door Amerikaanse Cadenza...

    17
    • 26 januari 2021
  • Autonieuws
    Tesla verliest terrein op Europese EV-markt

    Tesla verliest terrein op Europese EV-markt

    85
    • 26 januari 2021
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    • 17 januari 2021
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    5
    • 17 januari 2021
  • Review
    Kia Sorento 3.5 V6 EX Luxe (2004)

    Kia Sorento 3.5 V6 EX Luxe (2004)

    2
    • 17 januari 2021
  • Review
    Kia Stonic 1.0 T-GDi MHEV 100pk DynamicPlusLine (2021)

    Kia Stonic 1.0 T-GDi MHEV 100pk DynamicPlusLine...

    • 16 januari 2021
  • Autonieuws
    Kia: zeven nieuwe EV’s voor 2027

    Kia: zeven nieuwe EV’s voor 2027

    32
    • 15 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep