Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive (2002)

autoreview

Jaguar S-Type
Jaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-Type - interieurJaguar S-Type - interieur

Signalement

UitvoeringS-Type 3.0 V6 Executive
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf138.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 15 jaar Ford Scorpio gereden te hebben, (2.0/2.9/2.9 Ghia24V) is het best moeilijk een waardig opvolger te vinden. Een auto die luxe en comfort biedt. Je komt al gauw uit bij auto’s in het duurdere segment. Gelet op het aantal km’s dat ik jaarlijks rijd (±15000 uitsluitend privé) is aanschaf van een nieuwe auto geen directe noodzaak en ik heb na een paar maanden surfen op het internet en rondkijken bij de dealers op het juiste moment besloten dat het een Jaguar 3.0 S executive van na april/mei 2002 moest worden. Een nieuwe serie van de S waaraan de nodige verbeteringen zowel aan de motor, de automaat en wielophanging als aan het interieur: de meeste zaken kun je via het touchscreen instellen, denk aan navigatie, telefoon, clima control, radio/cd etc. Bij de proefrit ben je eigenlijk al verkocht. Een fluisterstille 3 liter 6 cilinder motor met 240 pk, een automaat die goed accelereert. Een interieur dat respect verdient vanwege zijn hoogwaardige afwerking. In de executive nog wat extra’s zoals el. schuif/kanteldak, electrisch zonnescherm op de hoedenplank. Mijn exemplaar is ook uitgerust met xenon en het premium soundsystem van jaguar zodat het ook nog een concertzaal is. Nu 3 maanden en 6000 km verder, waarvan 4000 km in een rondreis door Italië en Frankrijk kan ik alleen maar zeggen: Een geweldige auto, een genot om in te rijden. Auto geeft een degelijk en veilig gevoel. Representatief: je mag er mee gezien worden. Valt in het gebruik geweldig mee. Tijdens de rondreis van 4000 km was het verbruik gemiddeld 9,2 l/100 km. Als het budget de aanschaf van een dergelijke auto toestaat is dit een absolute aanrader.

PROBLEMEN

Na aanschaf de auto direct in onderhoud gegeven bij een Jaguar dealer in de buurt (Jaguar Demandt Maastricht)
Bij de eerste beurt meteen alle remmen laten vervangen. Ook bleek de stuurbekrachtiging niet helemaal correct te werken. Dit was mij niet opgevallen maar de dealer maakte daar direct melding van. De mogelijkheid van een redelijk dure reparatie waarbij het stuurhuis uit elkaar moest, lag voor de hand. Uiteindelijk bleek het slechts om een losse steker te gaan. Ook enkele instructieboekjes die ontbraken en waarvoor ik om een kopie vroeg, werden door de dealer nabesteld en kosteloos aan mijn huisadres verzonden.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.