Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Premium (2019) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tucson 1.6 T-GDI Premium |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 8.000 km |
KM-stand laatst | 50.000 km |
Goede auto, maar waardeloze navigatie
- 50.000 km
Mijn Tucson scoort op de meeste punten een 8 (op een schaal van 1-10).
Alleen de navigatiesoftware is na een update hopeloos.
(2 op schaal 1-10).
Hierbij wat details:
Dit is een zaak waar ik met Hyundai in een jaar tijd niet uitkom. En die niet alleen op mij betrekking heeft, maar nadeel berokkent aan een grote groep Hyundai rijders.
Het betreft de navigatie functie, die door Hyundai (dealer) tijdens een onderhoudsbeurt een jaar geleden ongevraagd is geupdate naar een nieuwe versie en sindsdien praktisch onbruikbaar is.
Hyundai stelt dat het niet mogelijk is de oudere (goed werkende) versie te herinstalleren. Ook geven zij aan dat er veel meer klachten zijn binnengekomen over de update. Niet alleen van mijn type Hyundai (Tucson zonder BlueLink) maar ook van andere modellen in hun productlijn.
Er heeft inmiddels uitgebreide correspondentie plaatsgevonden met de nederlandse Hyundai organisatie (welke beschikbaar is, indien gewenst).
Ook heb ik engelstalige pogingen ondernomen de CEO van Hyundai Motors in Zuid-Korea via escalatie mails te betrekken.
Mijn voorstel om als alternatief met een commercieel inruilaanbod te komen heeft een lachwekkend en schandalig resultaat opgeleverd, waar ik niet op ingegaan ben.
Hyundai blijft zich in een jaar tijd verschuilen achter interne procedures, die geen enkel uitsluitsel geven over een eventuele oplossing en een tijdstermijn.
Wat resteert is dat de waarde van mijn vervoermiddel door toedoen van Hyundai en zonder overleg vooraf voor mij flink verminderd is.
Een update hoort een situatie te verbeteren en niet voor een achteruitgang te zorgen (in de hoop van de leverancier dat de gebruiker sneller op een nieuw model overstapt..?).
Dit is voor mij onacceptabel.
Het issue is:
Heeft een autofabrikant het recht om navigatie functionaliteit zodanig te reduceren in een update, dat het een grote achteruitgang betekent voor de gebruiker?
Kan de gebruiker het recht claimen de oude versie te laten herinstalleren, met behoud van toekomstige kaartupdates?
Kan de gebruiker een commerciële inruil eisen als de fabrikant geen oude versie wil installeren?
Bent u als lezer ook ontevreden over de navigatiefunctie van uw Hyundai?
En wilt u communiceren over uw ervaringen?
Laat mij dat dan weten op emailadres: waardelozehyundainavigatie@gmail.com
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Tucson
