Hyundai Trajet 2.0 CRDi DynamicVersion (2005)

autoreview

Hyundai Trajet 2.0 CRDi DynamicVersion (2005)

Signalement

UitvoeringTrajet 2.0 CRDi DynamicVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf105.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hyundai Trajet crdi

In 2009 heb ik deze Trajet 2.0crdi (112pk) van bouwjaar 2005 gekocht, met toen 105 000km op de teller in de dichtstbijzijnde garage. Altijd keurig onderhouden in diezelfde Hyundai-garage. Belgisch kenteken
Voordelen:
•Erg veel ruimte
•Grote koffer. In 5-zitsconfiguratie, 1 stoel dichtklappen en er kan een fiets rechtstaand in.
•7 lederen heel comfortabele zetels. Stoel 6 en 7 stonden meestal in de berging.
•Alle achterste stoelen kunnen eruit
•Comfortabele demping
•Geen elektronische storingen

Nadelen:
•Verbruik: gemiddeld 8.5l/100km (rustige rijstijl, combinatie bebouwde kom, snelwegen), energielabel G, geen roetfilter.
•Vaag sturen, overhellen (beetje op z’n Amerikaans)
•Alle gordels rollen slecht op
•Hakerige versnellingsbak
•Vage koppeling
•Gevoelige lak
•Leegewicht: 1800kg
•Veiligheid passief/actief gedateerd

Buiten het normale onderhoud hebben we 2 maal marterschade gehad. 2 maal dezelfde vacuüm-leiding van de remmen doorgebeten, ondanks het preventieve anti-marterkastje dat ultrasoon geluid geeft en een led laat oplichten. Na de 2de schade hebben we het kastje verplaatst en de vacuüm-leidingen ingepakt met een harde spiraal van kunststof en getaped en regelmatig anti-marterspray. Sinds toen geen schade meer gehad van de marters.
In december 2010 is de batterij vervangen,( enige panne met immobilisatie).
De ABS-ringen zijn ook erg gevoelig. De voorste zijn beide vervangen omdat ze gebarsten waren en het rempedaal deed trillen, alsof je bij elk klein remmaneuver je ABS in werking voelt treden. De ABS-ringen zijn onderdelen van ongeveer 50 euro. Maar het is een moeilijke klus om deze los te maken van de cardanas, hierdoor kan het factuur oplopen door de werkuren.
Nu 5 jaar mee gereden en km-stand 170 000km. Dit jaar hebben we ongeveer 1000 euro uitgegeven aan onderhoud, Ook de voorste remblokken en remschijven moesten vervangen worden en eerder dit jaar 1 ABS-Ring. We hebben ook een zoemend lawaai laten onderzoeken dat onder de wagen vandaan komt. Dit blijkt de dieselpomp te zijn in de dieseltank. Toch zijn we hier mee op reis geweest naar Frankrijk en tot op heden, hebben we dit nog niet laten repareren.
Ook de koppeling, die van in het begin al erg vaag aanvoelde, begint nu wel erg laat op te nemen. Ook roest begint hier en daar: het ruitenwissermechanisme is helemaal verroest, ook op het subframe en onder de deurdorpels komt roest er door. Ook beide afstandsbedieningen van de centrale vergrendeling zijn defect. Kosten 140 euro, dan maar de sleutel in het slot.

Verschillende mensen die ook met een Trajet gereden hebben, vroegen of ik nog geen versnellingsbakproblemen gehad heb. Bij navraag in de garage is mijn bak al gereviseerd geweest bij de vorige eigenaar en dit blijkt inderdaad de grootste ziekte te zijn bij een Trajet. Men moet weten dat deze Trajet één is, van na een facelift en op dat moment, het model al 6 jaar in productie was. Toch opmerkelijk dat Hyundai hier geen aanpassingen gedaan heeft tijdens de productie, en dat voor een merk dat betrouwbaarheid als voornaamste verkoopeigenschap wil.

Wij hebben 5 jaar vrij tevreden met deze wagen gereden owv de pluspunten. Zoals hierboven beschreven, begint de wagen nu ouderdomskwalen te krijgen en hebben we ervoor gekozen om een modernere, zuinigere en veiligere wagen te kopen. Begin 2015 wordt de Trajet vervangen door een nieuwe Grand-Scenic 1.5 dci.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens