Hyundai Excel 1.3i LS (1999)

autoreview

Hyundai Excel

Signalement

UitvoeringExcel 1.3i LS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf1999
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto heb ik nieuw gekocht en daar direct LPG in laten bouwen. In 7 jaar tijd heb ik er 215.000 km mee gereden.

Doorslaggevend voor de keuze van deze auto was de binnenruimte en in het speciaal de bagageruimte waardoor er plek was voor een gastank (55 liter). Verder was de auto erg goedkoop in aanschaf. In alles was het een eenvoudige auto, bijv. materiaalkeuze en afwerking van de binnenruimte, geen elektronische fratsen (zelfs geen stuurbekrachtiging), maar dat was voor mij geen probleem.

Voor het onderhoud bij de dealer betaalde ik 100 euro (kleine beurt, elke 15.000 km) of 300 euro (grote beurt, elke 30.000 km). Deze prijzen verschillen wel per dealer, bij een ander betaalde ik bijna het dubbele.

Verbruik op LPG was 1 op 11.

De auto was wat mij betreft vlot genoeg. Om snel in te halen moest wel teruggeschakeld worden. Het veercomfort viel tegen, althans voorin. Erg stoterig. Achterin was het stukken beter. De auto was erg onderstuurd en behoorlijk zijwindgevoelig.

PROBLEMEN

- trillende remschijven (afgevlakt)
- twee keer een nieuwe brandstofpomp (bij deze auto moet er indien op LPG wordt gereden de benzinetank volledig gevuld zijn, zodat de brandstofpomp gesmeerd wordt) (binnen garantie vervangen)
- aanjager piepte bij 90.000 km (vervangen onder garantie)
- raamgeleider defect (volledig weggeroest, kostte paar tientjes)
- nieuwe bougiekabels bij 180.000 km (60 euro)
- nieuwe verdamper bij 180.000 km (450 euro)
- koppeling vervangen bij 200.000 km (700 euro)
- nieuwe carterpan bij 200.000 km (400 euro)
- koppakking (niet laten repareren, auto weggedaan)

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.