Honda Prelude 2.2 VTi (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Prelude 2.2 VTi |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 118.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Dit is mijn tweede Prelude en ik kan alleen maar zeggen:
was de 1e al fijn om te rijden, deze uitvoering doet daar nog eens een flinke schep bovenop.
Ik krijg mede door de zeer fraaie zilverblauwe kleur veel positieve reacties op deze auto. (Hij is dan ook perfect afgeleverd en de vorige eigenaar is er zeer zuinig op geweest, waarvoor ik hem alsnog wil bedanken.)
De vierwielbesturing waarmee de auto is uitgerust, maakt het mogelijk om bochten nog veel sneller te maken dan ik al gewend was.
en met parkeren is het ook zeer nuttig.(moest wel even wennen aan de korte indraai bij parkeren.
Het vermogen is ten opzchte van de 2.0i flink omhoog gegaan. 185 ipv 137 pk.
Maar de manier waarop hij accelereert is pas echt leuk.
Door het VTEC systeem kun je rustig en relaxed rijden. (de auto is dan lekker stil)
Maar als je boven de 5000 toeren komt, dan schud je hem wakker en gaat ie als de brandweer. (alleen zwaailicht en sirene ontbreken nog)
Verder heeft de auto fantastische stoelen en is zeer compleet uitgerust
o.a: electrisch schuif/kanteldak,stoelverwarming links/rechts airco en fraaie lichtmetalen wielen en een perfect schakelende automaat met sportshift.
en voor zo’n snelle auto is ie ook mog eens zuinig: 1 op 10 tijdens de koude periode!
Conclusie: een auto voor liefhebbers.
PROBLEMEN
Geen natuurlijk! Japanse auto he!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.