Honda Prelude 2.2 VTi S (1998)

autoreview

Honda Prelude 2.2 VTi S (1997)
Honda Prelude 2.2 VTi S (1997)Honda Prelude 2.2 VTi S (1997)Honda Prelude 2.2 VTi S (1997)Honda Prelude 2.2 VTi S (1997)Honda Prelude 2.2 VTi S (1997)Honda Prelude 2.2 VTi S (1997)Honda Prelude 2.2 VTi S (1997)

Signalement

UitvoeringPrelude 2.2 VTi S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf293.848 km
KM-stand laatst297.031 km
Lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Sportief

  • 294.522 km

Op 13-09-19 mijn eerste Honda gekocht, een Honda Prelude uit 1998.
Een zeldzaam exemplaar waarvan maar liefst 11 stuks zijn verkocht in Nederland. De auto beschikt over een 2,2 Liter Vtec motor met 191 pk, 4 wiel besturing en ATTS.

De auto rijd erg lekker. Hij is snel, wil snel en stuurt soepel door de bochten heen. De stoelen zitten comfortabel en ondanks dat het geen echte kuipstoelen zijn mis ik daarin niks.

Afgezien van de bijna 300.000 km op de teller is de motor nog in een goede staat. De auto trekt soepel op en de Vtec werkt nog naar behoren.

Er zit een SRS einddemper onder de auto en deze zorgt voor een mooi vol geluid wat naar mijn mening erg goed bij deze sportief ogende auto past. Het is ook mogelijk om de einddemper wat verder open te zetten of helemaal eruit te halen d.m.v. 2 schroeven, maar hierdoor wordt het geluid meer een soort herrie.

Het rijden met 4 sturende wielen is wel even wennen, ook omdat ik door de week in een hele andere soort auto van werk rijd.
De meesturende achterwielen zijn erg efficiënt bij het inparkeren en zijn zeker een mooie toevoeging.

Met deze Prelude krijg ik erg leuke reacties. Diverse mensen die zelfs gelijk weten welk type het is en welke opties de auto heeft, echte liefhebbers ;)
Zulke reacties maken het rijden nóg leuker.

De auto is nu bijna 3 weken in mijn bezit en gelukkig nog onderhoudsvrij.
Er komt wat geluid bij een van de banden vandaan. Dit was bekend bij de aanschaf van de auto en dit zou verholpen zijn met een nieuwe set banden.
De nieuwe banden wil ik in november gaan aanschaffen en dan tegelijk de auto uit laten lijnen.

Kortom een hele mooie en unieke auto waar ik nog lang en veel plezier van hoop te hebben.

De auto is gekocht bij DPS auto's in Lelystad. Dit is een vriendelijke autohandelaar met een passie voor Honda's.

Nieuwe banden

  • 297.031 km

In november heb ik nieuwe velgen en banden gekocht voor de Honda Prelude. Hele mooie Type R velgen van de Honda Civic Ep3 met Pirelli zero nero banden eromheen.

Met deze nieuwe banden is het geluid dat vanuit de wielkast kwam volledig verdwenen. Dit heeft de vorige eigenaar mij ook verteld en ik ben erg blij dat het ook daadwerkelijk zo is.

De Pirelli zero nero banden hebben enorm veel grip en dat is zeker te merken nadat ik de oude Nankang banden met weinig profiel gewend was. Erg leuk om driekwart over een rotonde te rijden met de 4 wiel besturing en nieuwe banden, de auto plakt op de weg! En dat is nog leuker als er mensen bij je in de auto zitten, vooral om hun reacties ;)

Een nadeel is wel dat ik de auto hoger af heb moeten stellen, omdat de banden anders tegen de wielkast aan schuren. De auto stond namelijk erg laag en dat vond ik mooier bij de auto passen.
Misschien dat ik in de toekomst de wielkasten nog laat uitrollen zodat de auto weer wat dichterbij de grond kan staan.

De grootste afstand die tot ik nu toe met de auto heb gereden is ongeveer 230km heen en 230km terug, dit ging geheel zonder problemen. Ik had wel verwacht dat als ik 460 kilometer snelweg op een dag zou rijden, met een cruise control snelheid van 130, dat het verbruik iets beter zou zijn dan hoe ik normaal gesproken rijd. Dit was helaas niet zo.

Het verbruik is gemiddeld 1 op 9,4. Het verbruik verschilt iedere tankbeurt tussen de 1 op 9 en 1 op 10, ook als ik alleen maar snelweg rijd.

Zo nu en dan pas ik nog wat kleine dingen aan de auto aan, om hem weer wat naar originele staat te brengen. Zo heb ik er nieuwe (roestvrije) wielmoeren op gezet, de kleppendeksel opnieuw in wrinkle spray gespoten en probeer ik al het nodige onderhoud op tijd uit te voeren.

Kortom een prachtige Honda waar ik erg blij mee ben.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens