Honda Prelude 2.0i (1997)

autoreview

Honda Prelude 2.0i (1997)

Signalement

UitvoeringPrelude 2.0i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf197.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 242.000 km

Na het debacle met de vorige Prelude de 2.3i (2x motor vastgelopen) was mijn gevoel bij Honda zeker niet wat het zijn moest. Toch heb ik er maar voor gekozen om het nog een keer te proberen met een Prelude (3x is scheepsrecht toch?).

Ik kon de oude Prelude inruilen om eentje uit 1997 met een 2.0i motor en een Type S pakket (orginele Honda Bodykit). Standaard heeft deze 133pk wat wel een stuk minder was dan de 160pk uit de 2.3i en dat kon je wel goed merken. Niet dat de 2.0i traag is, dat zeker niet maar er zat toch net wat minder pit in. Maar goed hij reed goed en was soepel dus was de keuze gauw gemaakt.

Wat mij opvalt aan deze 5th Gen Prelude is dat hij toch een stuk comfortabeler is dan de 4th generatie. De 4th generatie is toch wat meer aggressiever en dan is de 5th generatie toch meer een stuk beschaafder.

PROBLEMEN

  • 242.000 km

Ik heb nu zo’n 13.000km met de auto gereden en er zijn echt helemaal GEEN problemen geweest. Dus wat dat betreft heeft Honda zich weer bewezen. De auto start altijd, geen problemen, altijd soepel etc..

Om toch wat meer vermogen te krijgen heb ik er nu wel een Piper Vipercross filter opgemonteerd en een coolant bypass mod gedaan. (deze voorkomt dat het gasklephuis wordt verwarmd en dat je zodoende vermogen verliest). Ik zou het vermogen gokken op zo’n 140 a 145pk. Hij trekt in ieder geval al een stuk beter.

Verder is het een echte woon werkverkeer auto voor mij dus veel zal er de komende tijd niet aan gebeuren.

Mijn tip is wel: Ga je voor een Prelude, koop dan de 5de generatie, deze heeft geen last van roest, zit nog beter inelkaar en is gewoon een stuk soepeler. De 2.0i motor is krachtig genoeg maar de 2.2i is natuurlijk nog een stapje verder.

Qua verbruik doet de 2.0i bij extreme rijstijl 1 op 9 en bij rijden als een slak 1 op 14. Meestal heb ik een verbruik van 1 op 11 a 12 wat toch netjes is voor een 2.0i.

Update 26-11-2008
De auto is inmiddels al 2 maanden niet meer in mijn bezit. Over het algemeen heb ik er een prima auto aan gehad. Het is een goede reisauto met voldoende vermogen / comfort. Ook merk je dat de motor ervan houdt om flink toeren te maken (mits netjes warmgereden uiteraard). Ik heb er ongeveer 50.000km in gereden en afgezien van de versnellingsbak heb ik verder geen problemen gehad.

Ik heb de auto weggedaan ivm leaseauto (Opel Corsa 2007) waar ik nu tijdelijk in rij en dat is wel even een behoorlijke achteruitgang tov Honda.

Ik heb deze auto in September verkocht. Ik kwam hem alleen laatst tegen op marktplaats met een behoorlijke schade :( Toch jammer dat de prelude zo aan zijn einde komt.

De wagen is al wel weer doorverkocht, ben benieuwd of deze nog wordt opgeknapt.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.