Honda Jazz 1.5 Hybrid Crossstar (2022)

autoreview

Honda Jazz 1.5 Hybrid Crossstar (2022)

Signalement

UitvoeringJazz 1.5 Hybrid Crossstar
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf4.200 km
KM-stand laatst5.100 km
Lezerswaardering: 70%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch de Honda

  • 4.400 km

Ik schrijf vanaf 2008 de bevindingen van mijn auto`s op Autoweek en probeer daar altijd zo eerlijk mogelijk in te zijn.
Als eerste natuurlijk de story hoe het zover is gekomen dat ik nu Honda rijd. Ik zoek altijd iets speciaals in een auto en dit kan uiterlijk zijn of techniek onder de kap.
Ik moet toegeven dat dit niet altijd gelukt is omdat er twee tegenpolen in mij vechten om te winnen. De ene zegt, koop iets wat je graag wilt en de andere vind dat ik iets rationeels moet kopen. Dit is dus bijna niet te doen want mooi is meestal slechte kwaliteit en betrouwbaar is saai. (ja ik weet dat dit kort door de bocht is.)
Ik heb mezelf voorgehouden dat ik weer een EV wilde maar dit is met de huidige prijzen en het feit dat dealers heel veel importeren. Dat import zorgt er voor dat garantie soms niet bijgekocht kan worden en dat wil ik wel.
Na veel proefritjes in vooral ev`s wilde ik toch nog rijden met de Honda vanwege de techniek en gebruiksgemak.
Ik kreeg van de dealer in Emst een hele dag een auto mee wat ik erg kon waarderen.
Na de proefrit was ik eruit en heb een Crosstar gekocht.
Wat valt er positief op aan het rijden met de Jazz?
Voor de proefrit heb ik gevraagd hoe je de lane departure warning kan uitzetten en gelukkig gaat dat heel simpel, je hoeft geen menu`s in.
Het soepele ev gevoel is een groot pluspunt, altijd genoeg koppel om je in alle situaties comfortabel te voelen. Even ergens tussendoor of snel invoegen is geen enkel probleem.
Ik heb binnen de mogelijkheden van de proefrit bijna alles kunnen testen zoals acc, lane assist en de speed limiter en dit werkte prima.
Het verbruik is laag. Ik ben een rustige rijder en dat wordt beloont in de Jazz. Met de proefrit en nu als eigenaar tussen de 3,3 en 3,8 liter/100km. Beter dan ik had gehoopt zelfs.
De dealer zei dat Android Auto alleen via de usb kabel werkt maar bij werkt het gewoon draadloos. Ik weet niet of dat bij andere eigenaren of Honda`s ook zo is. Laat maar weten!
Wat is/was er op aan te merken tijdens de rit?
De auto is soepel geveerd en dat is comfortabel maar het zit wel tegen de grens aan van wat ik acceptabel vind. Het is wollig en vooral als je van een verhoging afrijdt krijg een lichte na-deining op en neer maar ook in de lengte richting van de auto. Dit is niet altijd zo. Ik kom uit een Audi A2 en dat is veel lichtere auto en harder geveerd. De Audi is meer go-kart zeg maar. Misschien kijken of er in de toekomst hulpveren of andere dempers onder kunnen.
Ik heb in het menu de subwoofer een behoorlijk stuk terug geschroefd want dat bonkt anders te veel.
Verder nog niks aan te merken.
Wat mis ik op de Honda?
Ik mis de comfortsluiting en openen van de ramen met de afstandsbediening. Even voordat je weggaat de ramen opendoen zodat de warmte eruit kan. Nu moet je de auto openen, contact aanzetten en ramen opendoen.
Volgens mij ook geen auto doorlock bij het wegrijden. Dus het bij een bepaalde snelheid vergendelen van de deuren. Bij de Audi ook nog met een fysieke knop te ver/ontgrendelen.
Dit zijn wel dingetjes die misschien door Honda nog in te programmeren zijn, ik ga zeker Honda hierover aanschrijven.
Ik heb deze aanzet geschreven met de ervaring van de lange proefrit en de tijd dat hij nu in mijn bezit is dus er komt zeker nog een vervolg op.

Handige tip

  • 5.100 km

Natuurlijk zijn er hier Jazz rijders die het al weten maar toch even een tip hier.
Ik vroeg mij af of de handrem er niet automatisch op kon als je de auto in P zet en op de powerknop drukt om hem uit te zetten. Nou dat kan dus en staat beschreven in de manual.
Zet de auto aan en in stand P, trek de handremknop omhoog tot het rode lampje brandt, laat de knop los en trek hem weer omhoog en houd hem vast tot je een piep hoort, laat dan de knop los en trek hem weer omhoog tot je weer een piep hoort laat je de knop los. Nu gaat de parkeerrem er automatisch op.
Als er nog mensen zijn met leuke tips dan laat maar horen.

Het verbruik.
Ik heb de eerste 700km gedaan met 3,6 liter/100km. dit is afgelezen en nog niet afgevuld. Ik kom hier nog op terug.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens