Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Integra R

Honda Integra R 1.8i (1998)

autoreview

3
Honda Integra R 1.8i (1998)
Anoniem
  • Gebruikersreview
3 januari 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringIntegra R 1.8i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 2 januari 2005

Toen ik op zoek was naar een betaalbare, betrouwbare en leuke auto voor circuitwerk (trackdays), kwam ik al snel uit bij de Honda Integra Type R. Een snelle wagen (0-100 in 6,7 seconden en een top van 230 km/u) die enkel in Europa verkocht is als homologatie-model.

Vanaf fabriek is deze wagen reeds gezegend van de belangrijkste zaken voor dergelijke sportieve aspiraties. Zo krijg je om te beginnen twee heerlijke (in knalrode stof uitgevoerde) kuipstoelen van Recaro, maar ook een sperdiffirentieel en koetswerkverstevigingen voor en achter. Om gewicht te besparen heeft men tevens het grootste deel van de geluidsisolatie verwijderd, en zelfs zijramen van dunner glas gebruikt.

De hoogtoerige V-tec krachtbron is een juweeltje. Hij trekt vlotjes door tot een kleine 9000 omwentelingen en draagt hierdoor bij aan het alom aanwezige racegevoel. Dankzij datzelfde V-tec systeem is de wagen op lage toeren best rustig te rijden maar pas op als je boven de 6000 toeren per minuut komt. Dan barst de hel los en stapelen de kilometers per uur zich in een hoog tempo op!

Niet alles is goed nieuws echter. De wagen is ontworpen om zo snel mogelijk een rondje circuit af te leggen en heeft daardoor een vrij groot aantal nadelen voor weggebruik. Zo is de vering beenhard, hoor je overal rammeltjes & kraakjes en met een gangetje van een 140 km/u op de autosnelweg draait de motor aan 5000 toeren per minuut, vandaar de lage score op comfort onderaan.

Het is ook niet de makkelijkste wagen om snel mee te rijden. Vooral bij regenweer vraagt hij toch voor een geoefende hand, de wagen reageert namelijk zo precies dat een foute correctie snel gebeurd is.

Voor mij doet dit echter geen afbreuk aan de wagen. Dit is nu eenmaal een wagen die niet voor iedereen is bedoeld, en wie een dergelijke wagen koopt weet wat hij mag verwachten.

Update: De voorbije jaren heb ik zowel op Zolder als op Francorchamps gereden met deze Honda en ik heb van elke kilometer genoten. De wagen leek er zelf ook van te genieten, echt een karretje dat afgetrapt wil worden. Vooral als je met 100 km/u op de klok met tussengas terugschakelt van 5 naar 3 en dan het gas op de plank trapt schiet de wagen vooruit.

PROBLEMEN

  • 2 januari 2005

Ik heb zelf nog niet al te veel met deze wagen gereden, aangezien dit mij ’hobbyauto’ is. Mijn Integra is uitgerust met een vierpuntsharnas en een rolkooi waardoor de achterbank moest verdwijnen. Ik gebruik hem zoals eerder vermeld voor trackdays, vooral op het circuit van Zolder (B).

Het enige wat ik in de nabije toekomst nog aan de wagen zoek te veranderen zijn de remmen. Deze bijtertjes zijn fantastisch op de openbare weg, maar voor circuitgebruik komen ze blijkbaar toch nog wat te kort. Zo begin ik al op het einde van mijn 2de ronde al last te krijgen van fading.

Tot nu toe nog geen grote problemen dus, en voor zover ik de betrouwbaarheid van Honda ken zal dat ook niet zo snel gebeuren.

Update: Ondertussen heb ik deze wagen alweer een tijdje geleden verkocht. Het is zeer aangenaam gezelschap geweest waarmee ik vele kilometers zowel op circuit als op de openbare weg heb gereden. Zoals verwacht zijn er op technisch vlak geen echte problemen geweest. De batterij en de distributieriem heb ik moeten vervangen, maar dat is eigenlijk normale slijtage. Verder helemaal geen enkel probleem ondervonden, een aanrader!!!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    2
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Honda Integra R? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Integra R
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Honda CR-V 2.0i-VTEC 4WD ES // Rijklaarprijs incl 6 maanden garantie

    Honda CR-V 2.0i-VTEC 4WD ES // Rijklaarprijs incl 6 maanden garantie

    • 2002
    • 158.090 km

    € 5.950

    Honda CR-V 2.0i-VTEC 4WD Executive Automaat // Rijklaarprijs incl 12 maanden garantie

    Honda CR-V 2.0i-VTEC 4WD Executive Automaat // Rijklaarprijs incl 12 maanden garantie

    • 2016
    • 74.538 km

    € 28.950

    Honda Insight 1.3 Elegance Hybrid Automaat | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | PDC | Nieuwe APK

    Honda Insight 1.3 Elegance Hybrid Automaat | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | PDC | Nieuwe APK

    • 2009
    • 173.048 km

    € 5.945

Meer Honda occasions

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda specificaties
  • Honda occasions
  • Honda video's
Advies en informatie
  • Honda tests
  • Honda gebruikersreviews
  • Honda index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda Integra R reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Integra R 1.8i (1998)

    Honda Integra R 1.8i (1998)

    • 19 november 2010
  • Gebruikersreview
    Honda Integra R 1.8i (1998)

    Honda Integra R 1.8i (1998)

    6
    • 8 juli 2007
  • Gebruikersreview
    Honda Integra R 1.8i (1998)

    Honda Integra R 1.8i (1998)

    3
    • 2 januari 2005
meer reviews
Honda Integra Type R - Op de Rollenbank

Honda Integra Type R - Op de Rollenbank

65

"Na 21.00 uur durf ik er niet meer mee te rijden." Marcel Oosterveer praat bijna...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
    Merk
    Merk
    • Gebruikersreview
      Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

      Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

      1
      • 20 mei 2022
    • Nieuws
      Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

      Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

      44
      • 19 mei 2022
    • Nieuws
      Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

      Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

      28
      • 17 mei 2022
    • Nieuws
      Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

      Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

      • 16 mei 2022
    • Nieuws
      Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

      Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

      12
      • 11 mei 2022
    • Nieuws
      Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

      Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

      49
      • 10 mei 2022
    • Nieuws
      Honda ZR-V: nieuw maar bekend

      Honda ZR-V: nieuw maar bekend

      36
      • 5 mei 2022

    Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

    Over AutoWeek

    • Klantenservice
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy & Cookiebeleid
    • Cookie instellingen wijzigen
    • Gebruiksvoorwaarden

    Volg AutoWeek

    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter
    • Youtube
    • Podcasts
    • RSS

    Meer AutoWeek

    • Aanmelden nieuwsbrief
    • Contact redactie
    • Colofon
    • Autobrochures
    • Dealergids
    • Klassiekergids

    Overig

    • Adverteren
    • AutoWeek LAB
    • Je auto aanmelden
    • Koppel abonnement
    • Partners
    • Alfa Romeo
    • Alpine
    • Aston Martin
    • Audi
    • Bentley
    • BMW
    • Cadillac
    • Chevrolet
    • Citroën
    • Cupra
    • Dacia
    • Donkervoort
    • DS
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • Kia
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Lynk & Co
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • MINI
    • Mitsubishi
    • Morgan
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • Polestar
    • Porsche
    • Renault
    • Rolls-Royce
    • Saab
    • Seat
    • Skoda
    • Smart
    • Subaru
    • Suzuki
    • Tesla
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo

    © 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden