Honda FR-V 2.0 Comfort (2004)

autoreview

Honda FR-V
Honda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-V - interieurHonda FR-V - interieurHonda FR-V - interieurHonda FR-V - interieur

Signalement

UitvoeringFR-V 2.0i Comfort
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst230.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 60.000 km

Betrouwbaarheid, binnenruimte en compacte buitenmaten waren de redenen waarom ik deze auto heb gekocht. En je kan er inderdaad met vijf of zelfs zes niet al te grote volwassenen redelijk in zitten en dan heb je ook nog een grote kofferbak over. Veel beter dan achterin in mijn oude 806. Ook in de nieuwere MPVs zit je achterin gehurkt omdat de stoelen te laag zijn. Handig is ook dat de achterstoelen in de bodem verdwijnen. Nooit meeer sjouwen met stoelen. Even een bed kopen bij Ikea, de middenstoel omklappen en het 2 meter lange pakket kan er in. De motor en versnellingsbak zijn fantastisch, je kan er mee scheuren in de twee met 6000 touren of rustig cruisen in de zes bij 2000. Uitstekende wegligging met kleine draaicirkel, de wagen is heel handig in de stad. Ik vind het dashbord heel mooi en alles zit er al standaard op. De motor hoor je niet maar toch is de auto niet echt stil bij hogere snelheden door rol en wind geluiden. Voor grote mensen is voorin niet al te veel plaats, de breedte is wel voldoende maar de harde stoel kan niet ver naar achteren, ik pas er met mijn 1.80 net in. Door de dikke stijlen zijn er nog al wat dode hoeken die het rondom zicht belemmeren. Met 3 volwassenen en drie kinderen op vakantie geweest, na plaatsing van een dakkoffer biedt de auto voldoende bagage ruimte. Voor 6 personen is de binnenruimte zeker voldoende voor een paar uurtjes, maar een hele dag is natuurlijk een ander verhaal. Zeer goede en stille airco. De derde persoon voorin zit niet in de weg als die zich tenminste een beetje rustig houdt, wat bij mijn zoon niet altijd het geval is. Alles bij elkaar zijn wij als gezin met drie tiener kinderen zeer tevreden met deze bijzonder ruime en toch compacte auto.

PROBLEMEN

  • 60.000 km

Na aflevering trilde het stuur nogal bij 120 km verder was de auto bij aflevering perfect in orde. Ik heb 5 jaar garantie op deze wagen.
Update 1 na 500 km: trillen in het stuur is na opnieuw balanceren sterk verminderd maar nog niet helemaal. De dealer zal er nog eens naar kijken.
Update 2 na 7000 km: trillen in het stuur was pas opgelost nadat de dealer op mijn uitdrukkelijk verzoek de voor en achterwielen had verwisseld, waarschijnlijk was de linker voor velg niet mooi rond. Slechte beurt als de klant ten einde raad zelf zijn oplossingen moet gaan bedenken, ik was al drie keer terug geweest, een Honda dealer onwaardig. De voorstoelen vallen me een beetje tegen, diepe zit met weinig steun. Het verbruik ligt nu op 8.3/100 km bij een snelheid van 130, niet onredelijk, ik gebruik vaak de cruise control. Update 3 20000 km beurt kostte €137, geen problemen, ook daarom koop je een Honda. Update 4 32000 km beurt kostte €240, dealer heeft een rammeltje onder het dashboard verholpen, verder geen problemen. Update 5 bij 53000 km, beurt kostte €260, alleen een piepend koppelingspedaal, verder geen problemen. De oude dealer in Woluwe was opeens verdwenen, Honda is een eigen garage begonnen in Brussel alwaar ik goed ben geholpen.
Update 6 bij 60000 km. Het probleem met de koppeling kwam terug, ik kreeg de auto zelfs even niet meer in de versnelling. De garage heeft er nieuwe hoofdcilinder ingezet, de platen zijn niet vervangen. Kosten €280 maar daar heb je 5 jaar garantie voor dacht ik, helaas. De twee extra jaren garantie waren met CARGARANT in Antwerpen. Op mijn brief aan hen is tot op heden niet gereageerd. De customer care medewerker van Honda beweert nu dat het ook niet onder de garantie valt want het is slijtage. Het garantie bewijs sluit echter alleen de koppelingsplaten uit, volgens deze medewerker is dat allemaal hetzelfde. Nogal opportunistisch en willekeurig als je het mij vraagt. Zelfs het onderdeel €130 wilde men nietvergoeden. Uiteindelijk is alles slijtage. Ik ben dus nogal teleurgesteld in de garantie van Honda Belgie en ook in de wagen. Achteraf zaken uitsluiten die vooraf niet zijn uitgesloten. Dit is de eerste keer in mijn 30 jaar rijdend bestaan dat ik problemen met een koppeling heb, ik heb in 8 wagens gereden inmiddels. Voor mij even geen Honda meer, het bedrag is te klein om naar een advocaat te stappen; ik denk dat men daar op speculeert. Ik zal ook nog gaan protesteren bij Honda Europa in Dld.

  • 89.000 km

Zonder verdere problemen de 6 de (kleine) beurt gehaald. Kosten 270 euro. Vervolgens op aanraden van de garage de remmpakkingen laten vervangen, achter moesten er ook nieuwe remtrommels op, niet goedkoop, 670 euro. Ik heb er inmiddels ook nieuwe banden op, maar dat lijkt me na bijna 90000 km allemaal gewone slijtage. Verder heel tervreden over practische wagen.

4de en 5de beurt

  • 107.000 km

Inmiddels verhuisd en weer van Honda garage verandert. Dit is een kleine garage en bij de 5 de beurt van 207 euro waren geen verdere bijzonderheden. Door de verhuizing weer eens gemerkt wat een fijne en handige auto dit is. Als je de leuning van de voorstoel naar achter klapt en de middenstoel naar voren kan je tot aan het dashboard doorladen. Ongelooflijk wat je dan kan verstouwen. Ik heb mijn zoon naar zijn kamer gebracht, hij zat achter me en er was plaats voor een bed, matras, spiraal, een kleerkast en een bureau, stoel etc. alles gedemonteerd natuurlijk.

Update bij 150000

  • 150.000 km

Auto voldoet nog altijd uitstekend. Bij de kleine 150.000 km beurt geen problemen, kosten 300 euro. Verbruik 7.5 liter per 100 km bij 120 km per uur volgens boord computer. Enige probleem is dat de benzine meter te snel aangeeft dat je weer moet tanken, vaak zit er dan nog 10 liter in. Dat kan nauwkeuriger. Onderschatte auto, comfortabel, solide en met heel veel binnenruimte. Ik ben Honda fan geworden. Update bij 165000. Grote beurt van 500 euro plus nieuwe accu uit voorzorg, zal je zien dat er geen strenge winter komt. Raak steeds meer verknocht aan deze wagen. Kan wij mij betreft nog jaren mee.

Update by 207 k

  • 207.000 km

Bij de laatste jaarlijks beurt in februari geen bijzonderheden maar een paar maanden later een piepend slepend geluid bij het achteruit rijden. De remblokken op de achter wielen waren versleten. Lijkt me normale slijtage. Afgezien van een probleem met de koppeling bij 60.000 heb ik nooit iets aan deze auto gehad. Gemiddeld verbruik zit op 7.5/100km bij een maximium snelheid van 120 km, in de stad iets meer maar ik ga met de fiets naar mijn werk.. Ik ben nog steeds zeer tevreden met deze wagen, kan makkelijk nog 4 jaar is 100.000 km mee. Een nieuwe Honda is maar 1 liter per 100 km zuiniger en bovendien hebben de huidige benzine motoren van Honda onderin te weinig koppel. Dan is mijn FRV veel leuker om mee te rijden en de ruimte in deze auto blijft verbazen.

Update 220000

  • 220.000 km

Laatste beurt leverde opnieuw geen verrassingen op, €300. Auto is zeer solide, verbruikt geen druppel olie en neemt 7.5 l per 100 km bij 120 km/uur. Ben aan het kijken naar een nieuwe Honda, een HRV met een van de nieuwe turbo motoren en een CVT zou idiaal zijn. Totdat die op de markt blijf ik nog maar even doorrijden.

Wagen ingeruild voor een HRV

  • 230.000 km

Afgelopen maand mijn FRV ingeruild voor een HRV 1.5 met CVT . Er zaten kosten aan te komen zoals een nieuwe koppeling en nieuwe achterremmen. Mijn kinderen missen de ruimte in de FRV en ik ook wel een beetje. Na 12 jaar trouwe dienst kan ik zeggen dat het een van de beste autoos was waarin ik heb gereden. Ik snap niet waarom deze 6 persoons auto niet populairder was in kinderrijke gezinnen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.