Honda CRX 1.6 VTi (1994)

autoreview

Honda CRX
Honda CRXHonda CRXHonda CRXHonda CRXHonda CRXHonda CRXHonda CRXHonda CRXHonda CRX

Signalement

UitvoeringCRX 1.6 VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf218.000 km
KM-stand laatst218.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na een lang project eindelijk de eerste rit

  • 218.500 km

Zal me kort even voorstellen:

Ben Thomas 20 jaar woon in gelderland.

Ben altijd gek geweest op voertuigen (auto's motors enzovoort)

Ver voordat ik begon met mijn rijbewijs was ik al aan het zoeken welke auto ik wilde rijden had een was lijst een eisen (zo als:0 naar 100 tijd,aantal pk's,uiterlijk,hoe uniek enzovoort)

Dus ben ik aan een moeilijke lange zoektocht begonnen en kwam uit eindelijk bij de Honda Civic Crx Delsol Vti-E zo als die volledig heet officieel dan.

Hij voldeed niet aan alle eisen maar ja je eerste auto kan geen droom auto worden (bij mij dan)

Na een enorm lange zoektocht had ik eindelijk een originele Vti-E gevonden (geen omgebouwde esi zo als zoveel)

was helemaal blij eindelijk een gevonden,mijn pa en ik gaan kijken vlak bij de Duitse grens (het was vroege import auto)
de auto zag er schitterend uit toen we aan kwamen rijden ook al was dat pas het eerste gezicht en de auto was half bedekt.

Na een lange inspectie was er een was lijst wat er mis mee was en voor de prijs die hij vroeg veel te veel.

Na om al een lang verhaal korter te maken, uit eindelijk een deal gemaakt voor een redelijke prijs (achteraf nog te duur)

Daar begon het avontuur en ook wel eerlijk gezegd de stress want een Honda die kan best roesten (oude modellen) en hoe meer we aan de gang gingen hoe meer roest we tegen kwamen dus dat hebben we compleet aangepakt en 1 Juli word die gespoten eindelijk.

Al het werk op plamuur gebied heeft de buurman gedaan, het laswerk moet ik me petje voor afnemen dat heeft me vader gedaan die normaal alleen maar in de scheepsbouw zit en dit zijn eerste grote project was en zelf heb ik het technische gedeelte aangepakt en het strippen,opbouwen,onderdelen regelen enzovoort.

Dus echt een eigen project op spuiten na
nu ga ik verder geen lijst opnoemen wat er aan gebeurt is (mits er interesse is) want denk dat sommige mensen nu al afhaken van dit lagenverhaal maar ja als je na gaat dat het project straks al richting een jaar gaat is het verhaal kort houden moeilijk.

Nu maar even over de auto zelf sturen rijden verbruik betrouwbaarheid enzovoort.

Zo als gezegd heb ik een originele Vti-E met een b16a2 blok dit blok heeft bij mij al de nodige upgrades gehad en ik zit elke keer met een grijns op me gezicht van oor tot oor als je het gas maar aanraak wat een geluid en vermogen zit er in dat een punt zesje,andere hoor ik zeggen dat die onderin niet werkt nou geen last van het complete toeren bereik goed vermogen en je gaat eerder te hard dan te zacht dus uitkijken met die bekeuringen en aan de snelheid houden.

Nu heeft die van mij zo als eerder vernoemd al wat upgrades gekregen dus misschien licht het daar aan maar ik ben een en al lof over de techniek in de auto, hij sleutelt super goed lekker de ruimte niet net als de huidige auto alles vol plastic en weinig ruimte nee hier licht een echt blok in.

De wegligging is eigenlijk een zelfde verhaal het is meer hoe hard durf je door een bocht in plaats van hoe hard kan die door een bocht (onderstel heeft ook al upgrades)deze auto heeft een wegligging niet normaal meer elk steentje voel je liggen op de weg en dat is voor sommige misschien ook wel een nadeel want het is een rijders auto en geen luxe stille Audi of zo dus daar kunnen mensen op afknappen maar ik vind het heerlijk elke bocht maximaal gevoel over de weg geen schrik momenten van die bocht haal ik niet echt super en zeker voor het geld.

Verbruik daar maak ik me niet druk om (klein beetje maar)dat valt mij super mee twee keer uitgerekend en een keer 1 op 13,5 (veel snelweg) en een keer 1 op 10,8 (veel dijk)en dat was niet rustig gereden (wel netjes warm gereden en koud)

Nu wil ik gaan PROBEREN met de nadruk op proberen om een tank rustig te rijden en kijken wat die dan doet want 1 op 14-15 moet haalbaar zijn tot mijn verbazing en ja dat is goed uitgerekend, als je het over verbruik heb dan denk je meteen aan olie verbruik en dat doet die momenteel totaal niet (ik klop het wel af) en dat verbaast me ook met deze hoge kilometerstand en zelf niet de beruchte Vtec tik.

Kortom tot dus ver een super auto en een echte liefhebbers auto hoop dat die nog lang mee mag gaan en langzaam als maar beter en mooier word.

Dit is een tijdelijke eerste beoordeling en meer info volgt.



8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.