Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • CRX

Honda CRX 1.6 VTi (1994)

autoreview

Honda CRX 1.6 VTi (1994)
Honda CRX 1.6 VTi (1994)Honda CRX 1.6 VTi (1994)Honda CRX 1.6 VTi (1994)Honda CRX 1.6 VTi (1994)Honda CRX 1.6 VTi (1994)Honda CRX 1.6 VTi (1994)Honda CRX 1.6 VTi (1994)Honda CRX 1.6 VTi (1994)Honda CRX 1.6 VTi (1994)
Thomas van Ballegoyen
  • Thomas van Ballegoyen21
  • Gebruikersreview
20 juni 2014 om 00:09
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCRX 1.6 VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf218.000 km
KM-stand laatst218.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na een lang project eindelijk de eerste rit

  • 218.500 km
  • 19 juni 2014

Zal me kort even voorstellen:

Ben Thomas 20 jaar woon in gelderland.

Ben altijd gek geweest op voertuigen (auto's motors enzovoort)

Ver voordat ik begon met mijn rijbewijs was ik al aan het zoeken welke auto ik wilde rijden had een was lijst een eisen (zo als:0 naar 100 tijd,aantal pk's,uiterlijk,hoe uniek enzovoort)

Dus ben ik aan een moeilijke lange zoektocht begonnen en kwam uit eindelijk bij de Honda Civic Crx Delsol Vti-E zo als die volledig heet officieel dan.

Hij voldeed niet aan alle eisen maar ja je eerste auto kan geen droom auto worden (bij mij dan)

Na een enorm lange zoektocht had ik eindelijk een originele Vti-E gevonden (geen omgebouwde esi zo als zoveel)

was helemaal blij eindelijk een gevonden,mijn pa en ik gaan kijken vlak bij de Duitse grens (het was vroege import auto)
de auto zag er schitterend uit toen we aan kwamen rijden ook al was dat pas het eerste gezicht en de auto was half bedekt.

Na een lange inspectie was er een was lijst wat er mis mee was en voor de prijs die hij vroeg veel te veel.

Na om al een lang verhaal korter te maken, uit eindelijk een deal gemaakt voor een redelijke prijs (achteraf nog te duur)

Daar begon het avontuur en ook wel eerlijk gezegd de stress want een Honda die kan best roesten (oude modellen) en hoe meer we aan de gang gingen hoe meer roest we tegen kwamen dus dat hebben we compleet aangepakt en 1 Juli word die gespoten eindelijk.

Al het werk op plamuur gebied heeft de buurman gedaan, het laswerk moet ik me petje voor afnemen dat heeft me vader gedaan die normaal alleen maar in de scheepsbouw zit en dit zijn eerste grote project was en zelf heb ik het technische gedeelte aangepakt en het strippen,opbouwen,onderdelen regelen enzovoort.

Dus echt een eigen project op spuiten na
nu ga ik verder geen lijst opnoemen wat er aan gebeurt is (mits er interesse is) want denk dat sommige mensen nu al afhaken van dit lagenverhaal maar ja als je na gaat dat het project straks al richting een jaar gaat is het verhaal kort houden moeilijk.

Nu maar even over de auto zelf sturen rijden verbruik betrouwbaarheid enzovoort.

Zo als gezegd heb ik een originele Vti-E met een b16a2 blok dit blok heeft bij mij al de nodige upgrades gehad en ik zit elke keer met een grijns op me gezicht van oor tot oor als je het gas maar aanraak wat een geluid en vermogen zit er in dat een punt zesje,andere hoor ik zeggen dat die onderin niet werkt nou geen last van het complete toeren bereik goed vermogen en je gaat eerder te hard dan te zacht dus uitkijken met die bekeuringen en aan de snelheid houden.

Nu heeft die van mij zo als eerder vernoemd al wat upgrades gekregen dus misschien licht het daar aan maar ik ben een en al lof over de techniek in de auto, hij sleutelt super goed lekker de ruimte niet net als de huidige auto alles vol plastic en weinig ruimte nee hier licht een echt blok in.

De wegligging is eigenlijk een zelfde verhaal het is meer hoe hard durf je door een bocht in plaats van hoe hard kan die door een bocht (onderstel heeft ook al upgrades)deze auto heeft een wegligging niet normaal meer elk steentje voel je liggen op de weg en dat is voor sommige misschien ook wel een nadeel want het is een rijders auto en geen luxe stille Audi of zo dus daar kunnen mensen op afknappen maar ik vind het heerlijk elke bocht maximaal gevoel over de weg geen schrik momenten van die bocht haal ik niet echt super en zeker voor het geld.

Verbruik daar maak ik me niet druk om (klein beetje maar)dat valt mij super mee twee keer uitgerekend en een keer 1 op 13,5 (veel snelweg) en een keer 1 op 10,8 (veel dijk)en dat was niet rustig gereden (wel netjes warm gereden en koud)

Nu wil ik gaan PROBEREN met de nadruk op proberen om een tank rustig te rijden en kijken wat die dan doet want 1 op 14-15 moet haalbaar zijn tot mijn verbazing en ja dat is goed uitgerekend, als je het over verbruik heb dan denk je meteen aan olie verbruik en dat doet die momenteel totaal niet (ik klop het wel af) en dat verbaast me ook met deze hoge kilometerstand en zelf niet de beruchte Vtec tik.

Kortom tot dus ver een super auto en een echte liefhebbers auto hoop dat die nog lang mee mag gaan en langzaam als maar beter en mooier word.

Dit is een tijdelijke eerste beoordeling en meer info volgt.



4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Honda CRX? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda CRX
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda CRX specificaties
  • Honda CRX occasions
  • Honda CRX video's
Advies en informatie
  • Honda CRX tests
  • Honda CRX gebruikersreviews
  • Honda CRX index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda CRX reviews

  • Gebruikersreview
    Honda CRX 1.6 VTi (1993)

    Honda CRX 1.6 VTi (1993)

    3
    • 17 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Honda CRX 1.6 ESi (1996)

    Honda CRX 1.6 ESi (1996)

    3
    • 3 november 2020
  • Gebruikersreview
    Honda CRX 1.6 ESi (1996)

    Honda CRX 1.6 ESi (1996)

    1
    • 29 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Honda CRX 1.6 ESi (1993)

    Honda CRX 1.6 ESi (1993)

    2
    • 19 september 2014
  • Gebruikersreview
    Honda CRX 1.6 VTi (1994)

    Honda CRX 1.6 VTi (1994)

    • 19 juni 2014
  • Gebruikersreview
    Honda CRX 1.6 VTi (1997)

    Honda CRX 1.6 VTi (1997)

    2
    • 16 mei 2013
  • Gebruikersreview
    Honda CRX 1.6 ESi (1992)

    Honda CRX 1.6 ESi (1992)

    2
    • 1 februari 2011
meer reviews
Honda CRX 1.6 VTi E-roof - Blits Bezit

Honda CRX 1.6 VTi E-roof - Blits Bezit

59

Als je vrolijk wordt van een auto, dan weet je dat-ie goed is. Honda beheerst de kunst van...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Honda CRX 1.6 VTi (1993)

    Honda CRX 1.6 VTi (1993)

    3
    • 17 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Honda CRX 1.6 ESi (1996)

    Honda CRX 1.6 ESi (1996)

    3
    • 3 november 2020
  • Gebruikersreview
    Honda CRX 1.6 ESi (1996)

    Honda CRX 1.6 ESi (1996)

    1
    • 29 maart 2020
  • Honda CRX 1.6 VTi E-roof - Blits Bezit

    Honda CRX 1.6 VTi E-roof - Blits Bezit

    59
    • 23 april 2018
  • PREMIUM
    Honda CRX VT-i E-Roof 1993

    Honda CRX VT-i E-Roof 1993

    • 17 april 2018
  • Gebruikersreview
    Honda CRX 1.6 ESi (1993)

    Honda CRX 1.6 ESi (1993)

    2
    • 19 september 2014
  • Nieuws
    VriMiBolide: Honda Civic CRX 1.6i VTEC

    VriMiBolide: Honda Civic CRX 1.6i VTEC

    53
    • 25 oktober 2013
Merk
Merk
  • Nieuws
    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    27
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    49
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    36
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Deze Honda Accord heeft een neus met een verhaal

    Deze Honda Accord heeft een neus met een...

    14
    • 29 april 2022
  • Honda Civic - Eerste kennismaking

    Honda Civic - Eerste kennismaking

    124
    • 28 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden