Honda CR-V 2.2 i-CTDi Executive (2007)

autoreview

Honda CR-V
Honda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-V

Signalement

UitvoeringCR-V 2.2 i-CTDi Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Om mee te beginnen vind ik het een fijne auto. Heb de auto voornamelijk voor privé doeleinden gebruikt, zoals vakanties en bezoeken aan familie en vrienden. Stiekem nog heel wat afgereden in ruim aan jaar tijd.

De auto’s die hiervoor gereden zijn is een Audi A6 2.5tdi quattro (163pk) en vervolgens een Volvo S60 D5. Alle auto’s zijn nieuw aangeschaft, maar wilde door privé omstandigheden graag een wat hogere auto aanschaffen die als een sedan/avant rijd.

Zo heb ik gekeken naar ee Rav4, Santa Fé en de X3. Maar de keuze was redelijk snel gemaakt, de Honda maakt een reuze solide indruk vanaf het moment dat ik de deur dichtgooide. Het klinkt allemaal lekker zwaar, ziet er redelijk strak uit en het rijd gewoon goed. Had het niet verwacht en heb ook met een X3 gereden maar die is het voor mij toch net niet.. Hij maakt niet de 10.000 euro prijsverschil goed. Tuurlijk is het dashboard in de Honda niet zo mooi en strak als in een X3, maar wel vele maten beter dan al zijn concurrenten.

In het begin direct een lange rit naar de wintersport, ruim 1000km. Geen enkel probleem, auto volgepakt met 4 volwassenen en bagage (geen box op het dak), maar direct viel de soepel schakelende versnellingsbak op. De vijfde versnelling is in Nederland eigenlijk overbodig. Ik ben een rappe rijder en schuw bochtenwerk en fors doorrijden niet. Maar je rijdt 110 in 3e versnelling zonder moeite, kortom in vier zit je al op 140 of hoger, en dan heb je nog zat toeren over voordat het rode gebied begint.. Kortom in NL voeg ik in de vierde versnelling in, en dan lekker door naar 6.. Heerlijk rustig en ruim 2200 toeren bij 120km/h. Maar tijdens de autobahn rit vielen er wel een paar zaken op. Ik ben 1.86m lang en rond de 90 kg. Ik vind toch de zitting dan wat kort en de stoelen geven niet bijster veel steun, eerder comfortable en te vergelijken met franse auto’s. Toch moet de motor geroemd worden, zo’n auto, met relatief niet veel vermogen, maar 175km/h staat zo op de klok. En dan is de koek nog niet op, even doorzetten en je doet met de redelijk grote jongens mee.. Uiteindelijk met 4200 toeren op de klok, rechte weg, een krappe 210 op de klok. Maar hij rijd het lekkerste zo rond de 170-180km/h. Tuurlijk moet je dan wel rekening houden met ongeveer 1 op 10. Hetgeen betekend dat je niet echt ver komt door de kleine tank, 55 liter. Ik ben de volvo en audi gewend met allebei ruim 70 liter en altijd 1 op 12.

Kortom de pluspunten:
- Heerlijke soepele motor, lekker in drie de rotonde rond, maar ook op topsnelheid heerlijke stabiele auto
- Redelijke bochtenridder, weinig overhellen en geeft nooit onveilig gevoel
- Lekker comfortabel en heerlijk compleet met leer, goede audio, mooie wielen, automatische airco (gescheiden), navigatie, panorama dak alles er op en eraan.

Negatieve punten:
- Korte stoel zittingen voor de wat langere en zwaardere man.
- Verbruik zit in Nederland zo rond de 7.5L op de 100. Met de kanttekening ik wel een forse rijder ben.
- Het gaat allemaal heel licht, koppelen, schakelen maar ook sturen. Had op hoge snelheid iets zwaarder gemogen.

Overall een erg fijne auto waar ik dit jaar het nog wel met uithoud. Hij kan alles, in het terrein staat hij zijn mannetje, heerlijk stabiele vlotte auto maar ook heerlijk comfortabel en rap op de lange ritten.

Goede value voor money, en de mensen die twijfelen tussen X3 en de Honda? Altijd de Honda nemen. Auto’s als Santa Fé en Rav4 komen niet in de buurt als het gaat om rijeigenschappen, motor dan wel afwerking!

PROBLEMEN

Er nog geen grote dingen geweest, alleen de linkerkoplamp deed het van de een op de andere dag niet meer. Hierdoor was ik een dag de auto kwijt aangezien ze niet even de lamp kunnen verwisselen (ivm Xenon gok ik) maar dat er een geheel nieuwe Unit in moet.

Daarnaast zit er een raar geluid in het rechterachter differentieel bij langzaam maar scherp draaien met maximale stuuruitslag. Hier nog niet voor naar de dealer geweest, aangezien ik het alleen heb met van de oprit afrijden en soms met parkeren.. Ook zit er een beurtje aan te komen binnenkort dus dan mogen ze er naar kijken.

Voor de rest niets aan de hand en heeft bijv. nog geen druppel olie verbruikt of electronische storing gehad.

De auto bevalt prima en een aanrader voor iedereen. Echter zal ik denk ik toch een klasse groter gaan rijden hierna. Vind hem soms net te klein en hij mist de uitstraling vind ik die bijv. een X5, Q7, ML of XC90 wel hebben. Mijn volgende auto zal dan ook waarschijnlijk 1 van die worden. Kortom, honda bedankt voor het enthousiast maken voor de SUV!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.