Honda CR-V 2.0 i-VTEC Executive (2008)

autoreview

Honda CR-V
Honda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-VHonda CR-V

Signalement

UitvoeringCR-V 2.0 i-VTEC Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf1.700 km
KM-stand laatst6.650 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Crossover avant la lettre

  • 6.650 km

Na twee en een half jaar in het laatste model Civic te hebben gereden, nu overgestapt naar de CR-V. De Civic vond ik toch wel wat stug, het comfort liet op niet snelwegen te wensen over. Daarom in oktober 2008 de knoop doorgehakt en een mooie demo CR-V bij mijn dealer aangeschaft. De auto was zo goed als nieuw met slecht 1700 km op de teller.

Exterieur
De CR-V vind ik een fraaie auto. Hij zier er strak uit en heeft niet die aangezette SUV uitstraling. Voor mij is het dan ook meer een CRoss-oVer. Een touring wat hoog op de wielen. De auto ziet er bijzonder fraai uit met een sportgrille, chromen mistlampkappen, een dakspoiler en aero achterbumper.(binnenkort zal ik wat foto's plaatsen)

Interieur
Moest wel weer even wennen aan een "ouderwets" dashboard. Dat van de Civic was toch wel fraai. Vooral de snelheidsmeter van de Civic mis ik nog wel eens. Mijn CR-V is verder uitgevoerd met beige leren bekleding en het fraaie panoramadak. Alles zit zeer degelijk in elkaar en de achterbank kun je eenvoudig in verschillende standen zetten om de bagageruimte nog groter te maken. De extra "legplank"is niet altijd handig; die ligt dan ook de meeste tijd op de vloer in de koffer.

Rijden.
De CR-V rijdt zeer comfortabel. Hij lijkt de eerste meters niet zo snel op te trekken, maar je zit toch heel snel aan de maximale sneldheden die zijn toegestaan in Nederland. Het motorblok klimt heel makkelijk en snel in toerental en dan heb je voldoende kracht om pittig te kunnen rijden.De wegligging vind ik uitstekend, zeker ook vergeleken met de Civic. De auto stuurt zeer strak door de bochten en overhellen doet die nauwelijks. Je kunt de auto heel goed plaatsen in de bochten. Wegligging is dus gewoon heel goed.

Verbruik en kosten.
Over de afgelopen 5000 km is het verbruik volgens de boordcomputer 8,8 liter op de 100 km; dat vind ik netjes. Olieverbruik is niet waarneembaar. Extra garagebezoek; daar heeft een Honda nog nooit van gehoord. Gezien mijn ervaring met ruim twintig jaar Honda rijden zullen de onderhoudskosten ook laag blijven. (mijn laatste Civic kostte mij slechts € 300,- aan onderhoudskosten over 2 en een half jaar)

Conclusie
Ik ben zeer tevreden met de CR-V. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.