AutoWeek 16 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 16 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Civic Type S
9

autoreview

Honda Civic Type R 2.0i-VTEC (2007) #3

daxcer
  • daxcer6
  • Review
31 december 2010 om 10:39
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCivic Type R 2.0i-VTEC
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf68.000 km
KM-stand laatst85.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Civic Type R 2008

  • 73.000 km
  • 31 december 2010

DE AANSCHAF:

Na 15 jaren trouwe dienst in een crx kocht ik me een civic 2004 sport omdat het tijd werd voor wat nieuws met meer ruimte voor de kindjes en betere veiligheid voorzieningen enz.
Bij deze aankoop had het verstand van de emotie gewonnen en ging ik (tegen beter weten in) van een vrij snelle auto naar een vrij langzame auto (lees te langzaam). na 4 jaar tandengeknars wist ik het zeker ik wou terug die vibe van de crx.
Het opzwepende karakter, de hoogtoerige acceleratie en de kartachtige wegligging.

Hierop zocht en vond ik deze mooie Honda Civic Type R van 2008 dewelke al lang op mijn verlanglijst stond.
Het design is werkelijk mijn smaak en vind het heerlijk mooi eruit zien zeker met de optionele bumper set van Honda.
Binnenin is dit al niet anders al die toeters en bellen vind ik zalig, zeker met de mooie binnenverlichting en dan met die prachtige recaro's die je gewoon in een houtgreep nemen . . . super !
natuurlijk is smaak persoonlijk "but i love it"

Comfort:

we kunnen kort zijn naar vering en demping, die is hard zonder meer maar volledig in harmonie met de auto.
je koopt tenslotte een "sportauto" die is gewoon sportief geveerd.
Enkel op slechte wegen (kasseien) heb je het gevoel dat het iets minder mocht zijn en dan hoor je al eens een kraakje of rammel in de deur.
Voor de rest valt dit zeer goed mee al het is niet geschikt voor kilometer vreter maar voor alledaags gebruik is dit pure fun !
Comfort is voor mij ook allerlei leuke accessoires waarmee de auto is uitgerust en daar scoort deze Type R zeker op, alles is aanwezig en de auto voelt erg compleet en afgeladen aan.
Buitengewoon veel binnen ruimte !! heel leuk is de opklapbare achterbank en gewoon in het geheel is er meer dan voldoende ruimte aanwezig zelfs de koffer is een van de grootste in zijn klasse en dat verwacht je niet, vond het vorig model al leuk maar deze is nog groter binnenin.

Wegligging :

wederom is deze sportief en kartachtig zoals de crx van weleer maar dan wel met een paar kilo extra. dat voel je duidelijk maar ik vind dit juist aangenaam omdat de auto solider aanvoelt daardoor meer vertrouwen geeft en tevens baanvast is.
Het gevoel op de weg is erg goed al had de bekrachtiging net iets minder mogen zijn om nog beter aan te voelen, insturen gaat met zwitserse precisie echt Honda.

Prestaties :

zonder twijfel is dit zeker meer dan ok.
200pk stuwen de auto zeer goed vooruit, onder de 5500 toeren rijdt deze auto als een snelle 2 liter. acceleratie te over en altijd reserve dit maakt deze auto zo fijn om iedere dag mee naar het werk,de bakker,om het even waar naar te rijden. Alleen merk je dat er geen turbo inzit als je snel wil inhalen want dan is terug schakelen de boodschap als het je het toch heel snel wil laten gebeuren
voor normale rijstijl heb je altijd power genoeg !
boven de 5500 toeren komt het Vtec handeltje in werking en krijg je een adrenaline stoot qua versnelling en geluid. Alweer Typisch Honda
Dit gaat zo soepel en het lijkt alsof je de motor er een plezier mee doet in plaats van pijn werkelijk heel mooi !

Verbruik :

natuurlijk heeft al dat moois een keerzijde en dat is het verbruik,ik rij alleen stadsverkeer en zeer korte ritten van circa 3 tot 10 km = dus veel optrekken en stoppen en dan loopt de benzine verbruiksmeter al gauw op naar 12 liter/100km.
eens je gewoon gemengd rijdt en ook wat snelweg achter de kiezen hebt komt je met 9.3 liter al 100km ver.

kosten :

tot nu toe alleen een schokdemper moeten vervangen net voordat hij verkocht werd aan mij (dus vorige eigenaar) voor de rest regulier onderhoud.

eindoordeel :

Prima hot hatch met een eigen gezicht en apart karakter, lekker gewaagd van buiten en van binnen. Die je niet op elke hoek van de straat ziet.
Met de bekende Honda betrouwbaarheid ben je op weg voor heel veel onbezorgde kilometers in relatief veel luxe en gadgets.
Voor wie turbo’s of hoge koppelcurves noodzakelijk zijn zal deze Civic Type R misschien niet in de smaak vallen vanwege het hoogtoerig karakter van de auto maar dat is net de charme van deze Civic Type R, anders zijn dan de rest en al wie daar kan overheen kijken heeft een dijk van auto gekocht.
Telkens betrap ik me erop hoe graag ik hierin rond rijdt en na elke vakantie snak ik ernaar om terug even te kunnen rondtoeren = heerlijk gewoon !!

update rijervaringen

  • 85.000 km
  • 15 februari 2013

Update :

enkele km's verder kan weer een update geven en de auto toch beter weergeven en beoordelen naar mijn smaak.

Ik heb de sterren van comfort en prestaties telkens 1 naar beneden gehaald.

comfort = van 4 naar 3 gedaald.
Grootste reden voor mij is de steenharde ophanging van de auto.
indertijd heb ik ook de review gezien van top gear en moet helaas zeggen dat ze gelijk geven.
De auto is werkelijk steenhard op slechte wegen.
eenmaal op mooie asfaltwegen is er geen vuiltje aan de lucht maar iedereen weet dat Belgie eenmaal bezaaid zit met kuilen en bulten en verkeersremmers.

Voor de rest vind ik hem zeer zeker meevallen qua rijeigenschappen.

Prestaties gaat van 5 naar 4.
Reden hiervoor is dat de auto eenmaal rijdend niet echt snel aanvoelt.
Vanuit stilstand is hij dat wel maar eens je aan het rijden bent en gaat inhalen moet er best wat terug geschakeld worden.
Had hem toch wat vuriger verwacht onderin omdat het och een 2.0 L is.
Nu let op dit blijft wel een bovengemiddeld snelle auto, zeker in het vtec gebied.

Voor de rest bevalt de auto me nog steeds erg goed alleen stoort de harde ophanging me iedere dag een beetje meer.
Jammer want het is en blijft een dijk van een auto voor de liefhebber van hoge toeren

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Civic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Honda Civic

INFO
Lease'm
Honda Civic 1.0 i-VTEC Comfort (5D/6H)
€ 483
 
Honda Civic in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Hybrid 1.3 95pk CVT Elegance Clima

    Honda Civic Hybrid 1.3 95pk CVT Elegance Clima

    • 2010
    • 87.728 km

    € 7.445

    1.8 Sport | Climate control | Cruise control | Urban Titanium metallic

    Honda Civic 1.8 Sport | Climate control | Cruise control | Urban Titanium metallic

    • 2013
    • 123.601 km

    € 9.400

    1.0 i-VTEC AUTOMAAT EXECUTIVE | LEDER | NAVIGATIE | PANORAMADAK

    Honda Civic 1.0 i-VTEC AUTOMAAT EXECUTIVE | LEDER | NAVIGATIE | PANORAMADAK

    • 2018
    • 59.129 km

    € 21.900

Meer Honda Civic occasions

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Civic specificaties
  • Honda Civic occasions
  • Honda Civic video's
Advies en informatie
  • Honda Civic tests
  • Honda Civic gebruikersreviews
  • Honda Civic index
PREMIUM
Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

Fiat heeft lang op zich laten wachten als het gaat om elektrisch rijden, maar de gloednieuwe...

Lees meer
 

Honda Civic reviews

  • Review
    Honda Civic Type S 1.4i-VTEC (2009)

    Honda Civic Type S 1.4i-VTEC (2009)

    2
    • 25 april 2017
  • Review
    Honda Civic Type S 1.8i-VTEC (2009)

    Honda Civic Type S 1.8i-VTEC (2009)

    2
    • 27 mei 2015
  • Review
    Honda Civic Type S 1.4i-VTEC Advantage (2010)

    Honda Civic Type S 1.4i-VTEC Advantage...

    2
    • 4 juni 2013
  • Review
    Honda Civic Type S 1.8i-VTEC Advantage (2009)

    Honda Civic Type S 1.8i-VTEC Advantage...

    4
    • 24 maart 2013
  • Review
    Honda Civic Type R 2.0i-VTEC (2007) #3

    Honda Civic Type R 2.0i-VTEC (2007) #3

    9
    • 31 december 2010
  • Review
    Honda Civic Type S 1.8i-VTEC Advantage (2008)

    Honda Civic Type S 1.8i-VTEC Advantage...

    5
    • 15 augustus 2010
  • Review
    Honda Civic 1.4 Comfort (2015)

    Honda Civic 1.4 Comfort (2015)

    3
    • 13 maart 2021
meer reviews
Rij-impressie Honda Civic Type R Championship Edition

Rij-impressie Honda Civic Type R Championship Edition

69

Honda heeft de Championship Edition van de Type R een limited slipdifferentieel gegeven....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Dit is de nieuwe Honda Civic Sedan

    Dit is de nieuwe Honda Civic Sedan

    52
    • 15 april 2021
  • Autonieuws
    In het Wild: Honda Civic (1983)

    In het Wild: Honda Civic (1983)

    34
    • 9 april 2021
  • Review
    Honda Civic 1.4 Comfort (2015)

    Honda Civic 1.4 Comfort (2015)

    3
    • 13 maart 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe Honda Civic Sedan duikt op

    Nieuwe Honda Civic Sedan duikt op

    37
    • 11 maart 2021
  • Review
    Honda Civic Aero Deck 1.5i VTEC-E (1998)

    Honda Civic Aero Deck 1.5i VTEC-E (1998)

    2
    • 1 maart 2021
  • Review
    Honda Civic 1.8 Sport (2012)

    Honda Civic 1.8 Sport (2012)

    8
    • 18 februari 2021
  • Review
    Honda Civic 1.8 Sport (2015)

    Honda Civic 1.8 Sport (2015)

    1
    • 14 februari 2021
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Honda SUV e: Prototype is elektrische HR-V

    Honda SUV e: Prototype is elektrische HR-V

    20
    • 19 april 2021
  • Autonieuws
    Dit is de nieuwe Honda Civic Sedan

    Dit is de nieuwe Honda Civic Sedan

    52
    • 15 april 2021
  • Review
    Honda Jazz 1.4 Elegance (2012)

    Honda Jazz 1.4 Elegance (2012)

    6
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    In het Wild: Honda Civic (1983)

    In het Wild: Honda Civic (1983)

    34
    • 9 april 2021
  • Autonieuws
    Honda neemt nieuwe EV mee naar Sjanghai

    Honda neemt nieuwe EV mee naar Sjanghai

    43
    • 8 april 2021
  • PREMIUM
    Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

    Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

    • 23 maart 2021
  • Review
    Honda e (2020)

    Honda e (2020)

    9
    • 19 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep