Honda Civic CRX Coupé 1.6i VTEC (1990)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Civic CRX Coupé 1.6i VTEC |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1990 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 197.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Lekker snel autootje voor als je snel op je werk moet zijn, handig te fileparkeren en vrij goedkoop in de wegenbelasting. Rijdt heerlijk maar lust wel banden vooral als je wat harder door de bocht gaat. Verbruik is gemiddeld gezien 1:11 maar als je gas geeft kan het toch een flink stuk lager worden. Niet al te veel ruimte maar je moet er dan ook maar met zijn tweeen in zitten. Maak er zelf geen verre ritten mee want dan stap je uit als als een stijve plank. Dat ligt niet zozeer aan de stoelen. Het probleem is gewoon dat je zo dicht bij de grond zit je voelt dus elk steentje en na een paar uur auto rijden weet je het dus wel.
PROBLEMEN
Volgens de papieren die ik er bij kreeg toen ik hem kocht een nieuwe linker stuurkogel. De rest van de geschiedenis weet ik niet.
Sinds ik hem kocht een nieuwe einddemper + middendemper, nieuw motorblok erin omdat van het oude blok de versnellingsbak op was. De hele zaak in een keer vervangen was goedkoper. Dat is bij km stand 226000 gebeurd en toen kwam er een blok in met 135000 op de teller wat nog steeds prima functioneert. Heb hem qua roest een heel eind opgelapt En er zitten twee nieuwe dorpels onder (de foto zegt genoeg)e n meer foto´s volgen nog ook van de auto in zijn geheel.
update 05-02-2009
versnellingsbak synchromessen tussen 2e en 3e versnelling kraken boven de 4000 toeren. Ruitesproeierpomp voorruit wordt slecht. Dynamo vervangen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.