Honda Accord Tourer 2.0i Sport (2008) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Accord Tourer 2.0i Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 103.000 km |
KM-stand laatst | 218.000 km |
Mijn Honda Accord
- 218.000 km
Deze Honda Accord aangeschaft in februari 2020. Hij verving een Opel Vectra station, eveneens uit 2008, die ik bij een kilometerstand van 235.000 moest wegdoen, omdat er wel heel veel onderhoudskosten aan kwamen. Gekocht bij een Honda dealer in Zoetermeer (Kneppers) met 103.000 kilometer op de teller.
We zijn inmiddels ruim 5 jaar verder, en de Accord kruipt naar de 220.000 kilometer. Eigenlijk rijden we al 5 jaar nagenoeg bijna probleemloos. De Accord krijgt elk jaar, in combinatie met de APK, een onderhoudsbeurt bij de Honda garage in Amsterdam (van Nieuwkerk). Ik bezuinig daar niet op. Om het jaar tevens een beurt voor de airconditioning. Ik doe zelf wat kleine dingetjes aan de auto, wanneer dat nodig is. Ruitenwissers vervangen, interieur en lucht filter vervangen, verlichting vervang ik zelf en vorig jaar zelf een nieuwe accu erin gezet. Gaat allemaal ook vrij eenvoudig bij deze auto.
In 2023 is door een specialist via de Accord Facebook groep de koppeling vervangen. Deze begon te slippen bij 165.000 kilometer en kort daarna was het over en uit. Helaas moest ook het vliegwiel worden vervangen. Tevens de versnellingsbak geheel gereviseerd. Alles wat vervangen is, is vervangen door OEM Honda onderdelen.
Verder, buiten het reguliere jaarlijkse onderhoud en vervangen van slijtage onderdelen zoals banden en remmen, heeft deze auto nooit problemen. Er wordt nauwelijks een druppel olie verbruikt.
De auto werd geleverd op standaard 16 inch velgen. Die heb ik vervangen door 18 inch FN2 velgen. Contact met de weg gaat via de GoodYear Eagle F1 Assymetric 6 banden. Heerlijke band. Hiervoor de 5 gereden. In 2021 een mooie niet te opvallende RVS einddemper eronder laten zetten, door EPS uitlaten. En ik tank altijd 98.
Rijden met deze auto is prima. Het 2.0 iVtech blok is een ietwat sloom blok, maar op de snelweg kom je prima mee met het verkeer. De uitrusting in de auto is achterhaald. Maar goed…hij is ook alweer 17 jaar oud. We rijden er nog flink mee door. Mijn vrouw sowieso woon/werk. En we gaan ook graag op vakantie met de auto. Zijn inmiddels 2x naar Griekenland gereden, 2650 kilometer. Route volledig over land, dus niet via Italië met de boot over. En vorig jaar naar het uiterste zuiden van Frankrijk. De Accord heeft tijdens deze avonturen geen kik gegeven.
Al met al dus heel positief over deze auto. Maar zijn tijd bij ons is niet oneindig. Z’n verbruik is met 1 op 11 hoog, z’n uitrusting van binnen (op de stoelen na, die zitten prima) achterhaald. Ik overweeg loop volgend jaar wat anders te gaan kopen. Een vervanger zal uit Azië komen. Op m’n lijstje staan de Mazda 6 station en de Kia Proceed op 1 en 1 en als outsider een Toyota Corolla. Ga sowieso nog een rondje met een benzine motor rijden.
*Per direct de reacties gesloten. Sinds jaren een vuistregel voor mij: geen ruimte geven aan asociaal tokkie volk. Reacties met termen als Honda fanboys, stoeltjes gemaakt voor Japanse mannentjes en bij een Toyota review zie ik dezelfde persoon reageren met andere beledigende termen tegen Aziaten, dat is voor mij meteen klaar. Ik omschrijf hierbij dus gedrag van een volwassen persoon....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook
Honda Accord Tourer 2.4 Executive (2006)
Deze stationwagons waren ooit pakezel maar worden nu als klassieker meer waard
Test: Lexus GX 550 - 'Lexus Land Cruiser' is mild G-klasse alternatief waar we niks aan missen
Is een Mitsubishi L300 als klassieke camper een goed alternatief voor een Transporter?
GT op z'n Zweeds anders dan op z'n Engels - Volvo 1800 ES vs. MGB GT
Lezersreacties (5) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.