Honda Accord Tourer 2.2i-CTDi Sport (2007)

autoreview

Honda Accord Tourer

Signalement

UitvoeringAccord Tourer 2.2i-CTDi Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst167.840 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

honda accord tourer cdti

  • 167.840 km

167840 km, morgen kan hij met pensioen en naar zijn volgende eigenaar. Hopelijk gaat die er net zo veel plezier aan beleven als ik.

Tijd voor een terugblik over de afgelopen 3,5 jaar:

Tot aan de eerste beurt: geen bijzonderheden. Auto rijdt super en voldoet aan alle (hoge) verwachtingen. Wel een vrij hoog olieverbruik: peilstok stond precies op het minimum na 20.000 km. Dat was ik niet gewend. Maar later is dit nooit meer voorgekomen. Het zal wel met de inrijperiode de maken hebben.

Tot aan de vierde beurt (84000 km) : geen bijzonderheden. Wel schades:
Door onverklaarbare oorzaak heeft er iets het uiterste rechter achterzijruitje geraakt. Gaatje erin. Moest dus vervangen worden. En dat duurt dan wel even: speciaal getint glas. Moest helemaal in Japan besteld worden. Ik heb er een paar weken op moeten wachten. Het nadeel van een exclusieve auto rijden.

Zelf heb ik een achterband stukgereken. Een scherp randje geraakt op een parkeerdek. Aan een plaksetje heb je dan helemaal niets meer helaas. Dit zal je gebeuren ver van huis in de nacht!. Toch maar zelf een reservewiel aangeschaft dus. Past zonder problemen onder de laadvloer. En ik heb nu bij mijn nieuwe auto ook maar weer gelijk een reservewiel besteld. Als iemand nog een reserwiel voor een Accord wil overnemen, laat het maar weten.

Verder tweemaal een sterretje in de voorruit laten repareren, veroorzaakt door steenslag.

Na 84000 km: nieuwe banden. Ik heb er destijds speciaal die bekende franse banden van dat mannetje onder laten zetten, die niet alleen superstil zijn, maar ook nog eens lang mee blijken te gaan.
Over de hele gebruiksduur van bijna 168000 km heb ik slechts 7 banden nodig gehad (waaronder 1 pechgeval) en ook nu zijn ze nog in vrij goede staat. Ik gebruik geen winterbanden.

Het valt me op dat ik regelmatig de lampjes van de koplampen moet vervangen. 20.000 km haal ik er echt niet mee. Dit vervelende probleem is zich blijven voordoen en lijkt erger te worden. Ik rij wel altijd met licht op overdag.

115.000 km: Een kermend geluid bij het remmen dat steeds erger wordt: er blijkt een remblok achter gebroken te zijn. Niet meer mee te rijden. Vervelend dat dit nu net op vakantie gebeurde en net voor het weekend. Ik kon nog net met veel lawaai mijn bestemming bereiken. De locale franse dorps garage heeft mij prima geholpen, maar moest natuurlijk wachten op het onderdeel. Dus heb ik 3 dagen zonder auto gezeten :-(! Nalatig onderhoud ? of een inschattingsfout van de dealer ? of een fabricagefout ?. Wie zal het zeggen. Vervelend was het wel.

115.000- 167840

Zeer regelmatig de koplampen voortijdig laten vervangen. Als er 1 stuk is, gaat de ander ook vak snel daarna, dus ik laat ze altijd tegelijk vervangen.

140.000:

Twee nieuwe voorbanden. Had nog wel even gekund, maar niet meer naar 160.000 km. Verder niets bijzonders.

Inmiddels zitten er diverse krassen, deukjes en andere gebruikers sporen op te auto. Allemaal veroorzaakt door anderen. Waar is de tijd dat men nog een briefje onder de vooruit deed ? Teveel om zonder problemen in te leveren bij de leasemaatschappij. Ik heb het allemaal maar in 1 x laten maken. Rij je ondertussen ook eens een paar dagen in wat anders en weet je de Honda daarna weer extra te waarderen!

Te vroeg dus: twee weken later reed ik zelf schade: voor het eerst in 31 jaar, afgezien van die ene hiervoor genoemde band dan: met de rechterachterkant langs een betonnen paal in een donkere krappe parkeergarage geschaafd. Opnieuw naar het herstelbedrijf dus en wederom keurig hersteld.

Een paar weken later reed er iemand achterop terwijl ik voor het stoplicht stond. Zo'n VAG auto waar iedereen van denkt dat ze zo degelijk zijn: de voorbumper lag er grotendeels af en motorkap was beschadigd, maar aan de Honda waren slechts kleine lakbeschadigingen. Jammer dat ik mijn trekhaak er niet onder had zitten op dat moment: nu moest ik weer naar het herstelbedrijf.

Eerste pinksterdag 2011: Kapotte koplamp: deze keer deden het er maar liefst drie van de vier niet meer, en 1 achterlicht. Aangezien ik laat in de avond naar Schiphol moest, toch maar de pechhulp gebeld. Vermoedelijk was er al eerder een lampje stuk, en als je dat niet gelijk vervangt, wordt de rest overbelast en gaat ook stuk. Ik constateer nu ook dat in 1 van de koplampen een vochtplek zit. Mogelijk dat dat de oorzaak is.

1 week later: weer een lamp stuk, opnieuw laten vervangen. Tot op moment van vandaag brandt alles nog zonder problemen.

160.000 km: De auto moet eigenlijk ingeleverd, maar de nieuwe is er nog niet en ik moet er nog mee op vakantie. Voor de zekerheid toch nog even de remblokken laten controleren :-). Probleemloos 4000 km afgelegd.

Conclusie: Aanrader: fijne, betrouwbare, comfortabele auto met formidabele rijeigenschappen waar je ook na een lange rit naar Italië uitgerust en zonder rugpijn uitstapt. Lage onderhoudskosten
De nadelen zijn beperkt: de elektrische klep gaat niet erg ver open, daardoor stoot je in het begin regelmatig je hoofd, maar dat went snel. Super overigens, zo'n elektrische achterklep. Dat zal ik echt missen.
Bij het tanken raakt mijn hand het deel waarmee de klep vastzit als hij dicht zit. Dat is vervelend, maar komt omdat ik linkshandig ben :-) Maar dat had anders gekund.
En het frequent moeten vervangen van de lampjes is eigenlijk nog het vervelends. Maar dat had ik bij mijn vorige auto ook al Nu heb ik maar Xenon besteld, omdat ik lees dat dat langer mee zou gaan.

Helaas is de volgende geen Accord meer : Honda heeft de bagageruimte van de Accord domweg veel te klein gemaakt, en er meer een design combi van gemaakt dan een ruime handige stationwagen. Daarnaast ook nog eens stevig aan de prijs, maar dat is het op zich wel waard. Maar ja, even snel een fiets achterin gooien is er niet meer bij. Hopelijk gaan ze in de toekomst weer wel een flinke stationwagen maken. Er er komt een tijd, dat ik met kleiner toekan ;-). Tot die tijd, rij ik wat anders. Over pakweg 3 á 4 jaar hoop ik ook weer een positieve review te kunnen plaatsen



5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens