Honda Accord 2.0i Executive (2007)

autoreview

Honda Accord 2.0i Executive (2007)

Signalement

UitvoeringAccord 2.0i Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf68.800 km
KM-stand laatst123.453 km
Lezerswaardering: 91%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een Accord aangeschaft

  • 68.800 km

Na een goede tien jaar Honda had ik het wel een beetje gehad met het merk. Begrijp me niet verkeerd, het is een topmerk kwa betrouwbaarheid en er komt nooit iets aan. Het rijdt lekker snel en sportief. Het enige wat me stoorde is dat het sportwagentjes waren die ik had, met weinig tot geen opties.

Getrouwd dit jaar, en met gezinsuitbreiding in het achterhoofd moesten we uitkijken naar iets meer praktisch. De Civic was het toppunt van betrouwbaarheid, maar je kan er geen extra deuren uitslijpen natuurlijk.

Voor mij moest het een japanner worden, maar na weken zoeken vond ik niks wat me aanstond. Ik heb gereden met een 2007 Mazda 6 2.0 Full Option. Reed geweldig, en ze zien er doodsaai uit. Net een grijze fietstas! Na wat opzoekwerk bleken de diesenmotoren van Mazda bij deze generatie probleembakken, en daar heb ik echt geen zin in.

Dan maar weer Honda? De 2008 Civic Hybride is een bloedmooie sedan, alle luxe erop! Maar aangezien ik niet vaak rijd, en als ik rij dan is het ineens een verre reis. Dus is de hybride echt niks voor mij.

Tot ik bij deze Accord terechtkwam. Executive betekent full option, en hier zit werkelijk alles op! Zelfs een ASpec sportkit erbovenop. Van de voorlip ben ik niet kapot, maar daar kunnen we achteraf wel iets mee doen. De wagen reed bij de testrit als een limousine. Zalig stil, vlot maar toch beschaafd. In de automatische stand is hij onderin de toeren wat tam, tot je doortrekt in vtec en in elke versnelling tot hoge toeren teekt. Dan zit je direct op duizelingwekkende snelheden, zonder dat je er ongemakkelijk van wordt. Gevaarlijk :)

Net zoals bij mijn andere wagens hou ik jullie op de hoogte wat hier allemaal gebeurd :)

verbruik en comfort

Zoals verschillende mensen al gevraagd hadden zal ik nog even ingaan op het comfort van de wagen. Op de snelweg is hij heerlijk stil, en de automaat maakt ook maar 2500rpm op de snelweg. Laatst ben ik naar zee geweest met de vrouw, en ik vind het fijn ontspannen rijden om op de rechterrijstrook 110 te rijden, met de cruise control op. Dan zakken de toeren tot net boven de 2000rpm en het verbruik op de boordcomputer zakt pijlsnel. Zo had ik een boordcomputer verbruik van 6,0l/100km (1:17,7) over 550km. De boordcomputer geeft na 3 tankbeurten een gemiddeld verbruik op van 8,7l/100km (1:11,4)

De cijfers die de boordcomputer opgeeft kloppen niet. Tot mijn grote verbazing is die pessimistischer over het verbruik. Met al mijn wagens hou ik een database bij, en met de Accord zit ik nu op 8,5l/100km (1:11,7)

Het verbruik had ik het meest schrik voor toen ik de wagen kocht. Bij de 2.0 zou volgens de dealer het verbruik steevast rond de 1:11 liggen, terwijl je voor de automaat al mag tellen op 1:10! Daarom dat ik gelukkig ben dat met een aangepaste snelheid het verbruik erg acceptabel te noemen is!

Het comfort in de wagen vind ik erg goed. Het afwerkingsverschil met de Civic van hetzelfde jaar is buitengewoon. Alles is mooi afgewerkt, kiertjes zijn minimaal en kraakjes zijn afwezig.

Zowel de bestuurder als de passagier hebben verwarmde, elektrisch verstelbare lederen zetels. De zitpositie is uitstekend, en je kan hem in elke mogelijke hoek zetten. Ikzelf meet 1,85cm en veel plaats heb ik niet meer over tussen mijn hoofd en het dak (dakraam). Als je veel groter bent dat ik zou ik ofwel niet de executive nemen, ofwel gaan voor een ander merk :(

De stuurpositie is ook goed (instelbaar in hoogte en diepte), stuurgevoel is prima. Je krijgt spijtig genoeg niet veel door van de weg zoals bij de auto's vroeger, maar het rijdt echt luxueus!

na enkele lange reizen naar Engeland

  • 80.000 km

Ondertussen de 80 000km grens al ruim gepasseerd, en nog steeds erg tevreden over de wagen. Al verschillende keren de landsgrenzen gepasseerd naar Nederland, Duitsland en zelfs enkele keren naar het Verenigd Koninkrijk.
De Accord heeft zich al bewezen als een geweldige kilometervreter. In alle luxe en stilte leg je kilometer na kilometer af, en hij blijkt op snelwegen ook nog eens uiterst zuinig te zijn!

Enkel snelwegen:
100km/u cruise control = 5,8-6,0l/100km (16km/l)
110km/u cruise control = 6,5-6,7l/100km (15km/l)
120km/u cruise control = 6,9-7,1l/100km (14km/l)

dus qua reizen op vlakke snelweg ben ik uiterst tevreden over dit gebruik. Vanaf het moment dat je de lokale wegen opkomt, of in de heuvels/bergen rijd, dan stijgt het verbruik al aanzienlijk richting 8,5-9l/100km (11,5km/l)

Er zijn geen problemen vastgesteld, en dus ben ik nog altijd een uiterst tevreden Honda Rijder :)

Handsfree bellen, een doorn in het oor

  • 88.500 km

Hoewel we nog altijd tevreden zijn van de Accord, is er toch iets wat me gigantisch tegensteekt: De Voice Commands en Handsfree telefoneren.

Mijn Accord is de Executive versie, dus met zo goed als alle opties erop. Zo heb je de voice commands, waarmee je via je stem veel zaken in je auto kan inschakelen. En dan heb je de handsfree functie, om (zoals al gezegd) je handenvrij kunt telefoneren.

De voice command optie is gewoonweg dom.
* Alles is in het Engels, uiteraard.
* Je moet tal van functie-zinnen vanbuiten leren om ze feilloos te kunnen integreren in je dagelijks rijgedrag. Je moet ze namelijk goed articulerend uitspreken, en je mag geen woord vergeten natuurlijk.
Voorbeeld:
"Fan Speed 4" om de blazer sneller te laten blazen.
"Set temperature to 22" om temperatuur aan te passen.

In diezelfde tijd heb je al 10x op de knop gedrukt. Maar het geeft wel een luxe gevoel natuurlijk.

Wat dan wél weer fijn werkt, is als je de auto vraagt: "show me the nearest indian restaurant", dan laat hij je een lijstje zien van alle Indische restaurants in de omtrek. Zo werkt het ook met tankstations, winkels, bankautomaten...


En dan hebben we het handsfree bellen. Ik heb al bij andere merken gezien dat je mensen kan bellen via een druk op het scherm in de middenconsole. Bij de Accord werkt er niks via het grote scherm. Alles is via de stem.
* Mensen invoegen moet je allemaal dicteren. Naam uitspreken, en de nummers invoegen. Cijfer voor cijfer. In het engels.
* Ook de cijfers moet je perfect uitspreken. Niets is zo frustrerend om een volledig nummer te hebben ingesproken, en dat hij zich verslikt in het laatste nummertje. Alles weer opnieuw…

Hier heeft Honda zich serieus in mispakt!

Weer bijna een jaartje zonder problemen

  • 96.330 km

Weer bijna een jaartje voorbij. Heb maar net 10 000km gedaan met de wagen. Ik pendel namelijk elke dag met het openbaar vervoer naar het werk, wat me een enorme besparing oplevert op jaarniveau. Ik moet zeggen dat de glimlach nog even groot is als in het begin, elke keer ik hem start.

Iets wat ik wél veranderd heb, is de resonantiebox onderaan de airbox verwijderd. Nu geeft het een veel mooier/voller geluid in vtec. Net zoals een K20 moet klinken!

Problemen zijn er niet geweest.

Wel heb ik me getrakteerd op enkele fabrieksopties.
* Blue Illumination pack als de deuren opengaan.
* iPhone adapter kit. Zodat ik fijn de muziek kan luisteren over het premium sound system.
* Parkeersensoren vooraan. De neus is best wel lang, en een goed overzicht ontbreekt.

Eén zaakje waar ik me wel aan stoor is de verdeling van het radio-volume. Je hebt volume 1, 2, 3, 4, 5… en die lijken allemaal mooi verdeeld. Maar ik stoor me verschrikkelijk aan het verschil tussen 1 en 2. 1 is erg stil, 2 is al iets te luid :(

Maar al bij al ben ik er nog super tevreden over!!!

Afscheid van een vriend

  • 123.453 km

Altijd erg tevreden geweest van de Accord, maar nu is de tijd om afscheid te nemen. We hebben een tweeling erbij gekregen, en hoewel het op de achterbank juist lukt met de 2 maxi-cosi's en een peuterstoel is de beperkte koffertoegang een absolute ramp. Daarom met spijt in het hart moeten verkopen :(

Kosten:
* onderhoud + slijtageonderdelen.

Problemen:
* Bluetooth Module is kapot gegaan op 120.000km. Deze niet vervangen, maar nadien werd te accu wel leegetrokken door iets. Na verloop van tijd dit probleem kunnen linken met de bluetooth module. Module losgekoppeld en probleem was verdwenen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.