Honda Accord 2.0i EX (1990)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Accord 2.0i EX |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1990 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 129.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Nadat mijn vorige auto, een VW Scirocco met 146 PK op een 1.6 8V, in de soep was gedraaid besloot ik om een andere auto aan te schaffen ipv een nieuw blok er in te gooien.
Maar zo trouw aan het merk als ik was besloot ik te gaan kijken voor een Corrado. Helaas kwam ik geen goede tegen. Ik ging van baan wisselen en ik besefte dat ik meer een comfortabele reiswagen nodig had. Ik liep nog net niet letterlijk tegen mijn huidige auto aan, een Honda Accord 2.0i EX Automaat.
Ik was destijds chauffeur en dit leek me wel wat. Verder heeft hij electrische ramen, spiegels en schuifdak, airco en het mooiste van alles was dat hij pas 1 eigenaar had gehad.
Helaas begaf de versnellingsbak het in 2002 en heb ik deze geheel laten reviseren.
In 2003 zei mijn motorblok bij 254.000 km plof. Flinke domper. Ik ben langs TCC gegaan en deze haddden een blok liggen van een Japanse Accord met 11 PK standaard meer, 147 ipv 136, met net 60.000 km gereden.
Toen begon het pas echt.
Lichtere poelies, de kop laten vlakken en uithonen, verstelbaar nokkenastandwiel, DC-sports spruitstuk, een custom made uitlaat met een sporteinddemper zonder kat. De oude buis was 42 mm en is nu 65 mm. De airco heb ik er uit gegooid omdat ik deze vrijwel nooit gebruikte en benzine zoop en het scheelde bijna 40 kg in gewicht.
uiteindelijk zijn we 5 maanden met het blok bezig geweest en hij rijdt weer als een zonnetje en een stukje sneller.
Tevens heb ik de wegligging verbeterd in de tussentijd door een set verlagingsveren te monteren en een set veerpootbruggen. Dit gecombineerd met banden van Marshall Powers. Deze hebben een harder afrolgeluid, niet dat ik er iets van merk met mijn uitlaat, maar kleven aan de weg.
In 2004 weer problemen met de versnellingsbak, hij wilde niet meer in zijn achteruit. Laten repareren en hij rijdt weer.
In 2005 is hij opnieuw gespoten en zijn de roestplekken verwijderd en zijn er luchthappers in de motorkap gemonteerd. Helaas waardeloos gedaan en in dit jaar gaat hij onder garantie opnieuw gespoten worden.
In 2006 heb ik andere lampen, zowel voor als achter gemonteerd. Maar de achterlichten gaan vervangen worden door zelf aangepaste exemplaren.
Het kleppendeksel heb ik inmiddels gepolijst en moet nog gemonteerd worden.
In Februari 2007 begaf de versnellingsbak het weer en heb ik besloten om de auto handgeschakeld te maken waar ik momenteel nog erg druk mee bezig ben. Ik moet alleen nog de pedalen en shortshifter plaatsen en waarschijnlijk de ECU nog aanpassen. Achteraf blijkt dat de Automatische versnellingsbak zich absoluut niet leent voor sportief rijden wegens een droge Visco koppeling.
Ik ben ook nog in de race voor ITB’s (Individual Throttle Bodies) om nog meer vermogen uit het blok te halen. Ik hoop dat hij dan rond de 200 PK zit zonder turbo!
Helaas is op 10 mei 2008 mijn blok geklapt. Ik heb nu een nieuw blok aangeschaft en zal deze met een ITB setup opbouwen. Ik ben benieuwd hoe hij zal rijden als ik hem weer kan starten.
PROBLEMEN
2002: Versnellingsbak € 2800,-
2003: Motorblok met toebehoren € 3500,-
2004: Versnellingsbak € 700,-
2005: Overgespoten € 750,-
2006: Nieuwe lampen rondom € 300,-
2007: Handgeschakelde versnellingsbak € 300,-
2008: Motorblok € 750,-
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.