Ford Mondeo Wagon 2.5 V6 24V Ghia (2003)

autoreview

Ford Mondeo Wagon 2.5 V6 24V Ghia (2003)

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 2.5 V6 24V Ghia
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf68.000 km
KM-stand laatst118.000 km
Lezerswaardering: 20%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 118.000 km

Na drie jaar zonder problemen in een Wagon 1.8 92kw 125 pk uit 2001 gereden te hebben, al een tijdje op zoek geweest naar een goede Wagon 2.5 V6. Ook ivm een caravan van 1400 kg.
Ik heb geen review over de 1.8 gemaakt daar er al vele mij voor waren geweest. Uit deze reviews bleek al dat de meerderheid hier tevreden over was en de verhalen in Autoweek deden mij tot aanschaf over van de 1.8.
Uit verschillende reviews kwam ook naar voren de roest aan de onderkant bij alle deuren bij met name de felsnaden.
Ook mijn Mondeo 1.8 had dit euvel, bij aanschaf is er zelfs een nieuwe deur ingezet aan de bestuurderskant op kosten van Ford (ik had hem gekocht van een Peugeot dealer).
Doch echter de rest van de deuren kreeg hier in de jaren dat ik hem bezat ook last van.
In mijn speurtocht naar de 2.5 V6 ben ik een zeer mooi exemplaar uit 2002 tegengekomen afgeladen met alle opties die er op de Ghia te krijgen waren. (zwart leer, schuifdak, cd wisselaar, 17 inch enz, 55 dznd km).
Toen ik na anderhalf uur rijden van mijn woonplaats de auto te zien kreeg sloeg mijn hart over wat een pracht wagen!
Echter de deuren aan de onderkant waren compleet veroest, het knisperde gewoon tussen mijn vingers.
Toch een proefrit gemaakt maar Ik heb hem laten staan en was een illusie armer.
Na een paar maanden rust heb ik afgelopen week een goed exemplaar bij een Ford dealer aangeschaft die dit probleem al had verholpen toen het kwaliteits probleem bekend werd.
Hij heeft alle vels naden gekit en er is geen roest te bespeuren, wees dus gewaarschuwd.
Het is een donkerblauw metallic exemplaar in de Ghia uitvoering zwarte stoffen bekleding, de enige optie is Park distance en afneembare trekhaak.
De Ghia versie is natuurlijk al redelijk compleet en het enige wat ik ten opzichte van de 1.8 first edition mis is de verwarmde vooruit.
Maar dat is dan ook echt het enige!
Zodra je de motor start begint de pret, wat een geluid en wat een power.
Deze motor is zo lekker smeuig in alle versnellingen en geeft aan dat hij maar 1 ding wil brullen!
Dit is natuurlijk niet echt een review maar ik ga jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.

PROBLEMEN

  • 118.000 km

UPDATE 72000 KM, inmiddelds is de parkdistance gerepareerd onder garantie, tevens is er een nieuw ruitensproeier drukknopje gemonteerd, ik moest naar mijn mening te hard drukken voordat er iets gebeurde.
Voor de rest niets! Iedere dag nog steeds een genot om in te rijden.

Update 76675 KM.
Ik ben van mijn steenslag af, er sloeg een oude man linksaf die mij niet had gezien en ik reed gewoon rechtdoor (zijn ramen waren beslagen).
Ik kon nog een stukje uitwijken naar rechts maar hierdoor had hij mijn voorspatboord (bestuurderskant) motorkap en velg geraakt.
Is weer netjes hersteld en alles weer voorzien van een nieuwe laklaag.
Toen ik de caravan op ging halen voor de Mei vakantie deden de achterlichten op de caravan het niet, bleek aan de auto te liggen.
De rit naar de camping was vreselijk, je zit dan echt met een klote gevoel in de auto als je geen remlichten en richtingaanwijzers op je caravan hebt.
Mijn vrouw met haar auto achter de caravan aan laten rijden zodat zij kon aangeven als ik ging remmen en afslaan, gelukkig was de reis maar 40 km.

Na dat dit euvel was verholpen was deed de parkdistace het opeens niet meer.
Weer terug naar de garage waar de parkdistance eerder gemaakt was in Bovenkerk.
Nu blijken alle kabels van de parkdistance en trekhaak vervangen te moeten worden doordat de garage waar ik de auto gekocht heb er een puinhoop van heeft gemaakt bij het aansluiten.
Als we er niet uitkomen ga ik Ford Nederland aanschrijven daar ik garantie heb tot Oktober 2007.

November 2007.
De parkdistance is in de week voordat de garantie verliep nog gemaakt, doch nu echter alweer stuk, ik ben van plan om er een universele in te laten zetten.
Verder voldoet de auto nog steeds naar wens, heeft inmiddels begin nov een grote beurt gehad bij een universele garage en er zijn geen noemenswaardige onderdelen vervangen.

Oktober 2008.
Heeft er nu 100000 km opzitten en recent een grote beurt gehad (niet bij ford garage)
Behalve de standaard grote beurt rondom nieuwe remblokken,ben er de afgelopen zomer met de caravan (1400 kg) mee naar Frankrijk geweest dus dat is niet zo vreemd.
Wat een trekkracht!
Park distance doet het nog steeds niet, Stekker is kapot en geen garantie meer.

Inmiddels zitten de 18 inch navigator velgen er al weer een half jaar onder (en het staat nog steeds geweldig mooi)
Gemmideld gebruik is wel iets om hoog gegaan naar 10L op 100km.

Update 118000 km Jan 2010.

Afgelopen zomer met caravan van 1400 kg naar Bretange gereden en weer terug zonder enig probleem sleurt ie hem de heuvels op.
Benzine verbruik gaat dan echter al snel naar 1 op 7.
Beurt gehad afgelopen Oktober 2009.
Buiten de Olie is er niets vervangen bij een grote beurt.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.