Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 130pk Collection (2002)

autoreview

Ford Mondeo Wagon
Ford Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo - interieur

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 TDCi 130pk Collection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf115.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 4%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Door het hoge aantal zakelijke kilometers dat ik ging rijden, moest ik tot mijn grote spijt toch de Terrano de deur uit doen. Door het vervallen van de grijskentekenregeling was het houden van deze auto ook geen optie meer.
Na veel auto’s onderling te hebben vergeleken, kwam de Mondeo uit de bus. Mede door het verbruik, prijs en het aantal kg dat de auto mocht trekken.

De auto werd gekocht bij een regionaal autobedrijf met voornamelijk ford in het assortiment (geen merk-dealer). Binnen een jaar 45.000 km gereden. Moet zeggen: een fijne reiswagen. Stoelen zitten goed, navigatiesysteem werkt uitstekend (jammer dat er geen updates meer worden gemaakt, dus rijd met systeem van 2003 rond), wegligging uitstekend, ook met een aanhangwagen zijn de prestaties uitstekend. Verbruik ongeveer 1 op 18. Erg veel ruimte in de auto, ook voor de passagiers op de achterbank. Prima dus.

Tot nu toe een kleine en grote beurt achter de rug zonder bijzonderheden. Bij de volgende beurt ben ik toe aan nieuwe banden.

PROBLEMEN

Na twee weken in bezit begonnen de problemen: de auto wilde niet starten... Sleutel uit het contact, nog een keer proberen etc.
Auto terug naar garage, aan de computer. Er werd inderdaad een storing gevonden: in de bedrading scheen iets niet goed te zitten. Conform het ford-foutenrapport is alle bedradingen ed. vervangen (in de garantie). Drie kwart jaar ging het goed. Nu zijn we weer zover dat hij regelmatig niet start.
Sinds een maand of twee geeft hij ook een hoge fluittoon tijdens het rijden. Dit geluid komt volgens mij niet uit het motorblok, maar ergens van onder de auto. Tijdens de beurt is dit bekeken, maar de oorzaak is niet achterhaald. Het plaatmateriaal is goed vast gezet (misschien veroorzaakt door windgeruis?). Dit heeft niet geholpen. Het is een zeer hoge fluit, niet voortdurend en ook niet tijdens elke rit. Heel irritant.

Mocht iemand tips over bovenstaande problemen hebben, dan hoor ik dat graag!

Verder valt me nog op:
- auto erg gevoelig voor steenslag (vooral motorkap, veel lakschade);
- cuppen van achterbanden (heel vervelend geluid).

Update 1-6-2007
Kilometerstand 166.000:

Op de snelweg trad er een motorstoring op: geen gas, geen stuurbekrachtiging, geen koppeling, niets. Gelukkig was het niet druk, zodat ik de auto makkelijk aan de kant kon zetten. Na sleutel uit het contact gehaald te hebben, opnieuw gestart en kon doorrijden. Volgende ochtend garage gebeld. Die begonnen meteen te roepen: ’waarschijnlijk iets met brandstofpomp, vette kosten ?!?!’... Eerst maar eens uitlezen en afwachten wat hieruit komt. Resultaat: nokkenaspositiesensor + stekker moeten vervangen worden.... Gelukkig maar. Vette kosten? €100,--.... Uitvoer door andere garage!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.