Ford Mondeo 1.6i CLX (1995)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Mondeo 1.6i CLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 179.300 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Hoewel de Mondeo inmiddels alweer 15 jaar bestaat, is hij altijd nog een waardig auto te noemen.
Helaas geld dat niet voor de bumpers bij vele Mondeo’s.
Deze zijn te hard, en breken/scheuren bij het minste geringste waarbij vervangen niet uitgesloten is.
De koplampen die helaas na ca 4 a 5 jaar totaal blind zijn is bij de laatste generatie MK1 en MK2 gelukkig verholpen.
De remmen bij ford zijn helaas ook bij de nieuwste modellen zwak. te dunne remmen voor een relatief zware auto.
Die bij intensief remmen, aldus noodstop willen deze krom worden.
Gelukkig bestaan er ook andere remmen voor deze auto’s en Brembo is daarvan één van de beter keuzes.
De voorpoten wat over oneffenheden van het wegdek of drempels laten kraken, rammeltjes achter het dashboard zijn ook de minpuntjes van deze auto.
Inparkeren vraagt oefening!
Doordat de mondeo een hoge achterkant heeft, wilt men gauw lage objecten achter de auto over het hoofd zien.
Maar inparkeren in kleine ruimtes is een niet al te moeilijk obstakel.
Maar genoeg van de minpuntjes, nu naar de positieve kenmerken van de ford mondeo.
Voor lange ritten doet deze auto het niet slecht.
De tellerplaten zijn goed leesbaar, en het verbruik van 1 liter op 14 km is al helemaal niet slecht voor een auto van deze formaat.
Bochten neemt deze auto zonder al te grote moeite, en ook windgevoeligheid is bij deze auto sterk verbeterd.
Schakelen doet hij soepel, maar met 1227 kilo gewicht en een zuinige maar zwakke 1.6injectie motor houd hij het goed bij bij de overige verkeer.
De kofferbak zelf is aan de forse kant, en menigen zullen ook kleine dingen niet meer terug vinden mits men zelf niet de kofferbak in kruipen.
Voor iemand die een betrouwbare auto zoekt is deze zeker aan te raden.
Mits men de onderhoudsbeurten nakomt, is deze auto zeker nog voor langere tijd bruikbaar.
PROBLEMEN
Bij aanschaf:
Van de tellerunit waren in totaal 4 lampjes defect, van de dashboard 3.
De temperatuurmeter van de koelvloeistof werkte niet.
kleine dingen van de auto kapot en/of defect.
voorscherm rechtsvoor ingedeukt, bumper deels kapot.
voorscherm vervangen voor €15,- euro ( 2e hands).
achterbumper na aanrijding zeer zwaar beschadigt, kosten nieuwe/imitatie €143,-- ex btw.
voor de APK:
2x koplampen a €50,- euro per stuk.
kentekenplaat lampje.
Kosten APK totaal.
€56 euro incl BTW
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren